Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

någon som vet hur demonterar man Träinredningssatsen på dörrarna?

skulle plocka av o lacka dessa när träfärgen är fruktat fult!!

träd hör hemma i skogen och ej i bilen tycker jag :lol:
Användarvisningsbild
av Statsminister
Ska du ändå lacka dom så kan du väl byta med mig först? Spelar ju ingen roll för dig om det är trä eller gråplast när du ändå ska lacka dom? ;)

Mvh Jonas
av caradioa
Smaken är olika, men trä är ju det finaste i bilen som får en bil att se kvalitativ inuti. Manganit är det värsta och aluminium är småsnyggt, men lite väl sterilt. Fuskträ ser däremot för jävligt ut
perans69 skrev:någon som vet hur demonterar man Träinredningssatsen på dörrarna?

skulle plocka av o lacka dessa när träfärgen är fruktat fult!!

träd hör hemma i skogen och ej i bilen tycker jag :lol:
Håller med dig
Hur o med vad ska du lacka dom?
av perans69
är det ingen som vet hur man plockar av dessa ???????????
av perans69
tackar så mycket mannen!!!!!! :lol:
Användarvisningsbild
av ER
caradioa skrev:Smaken är olika, men trä är ju det finaste i bilen som får en bil att se kvalitativ inuti. Manganit är det värsta och aluminium är småsnyggt, men lite väl sterilt. Fuskträ ser däremot för jävligt ut
Aluminium blir enligt mig endast bra om man fortsätter och löper hela linan ut men aluinlägg i mittenkonsollen, ratten och rattkontrolers samt ljus/vindrutespakarna, dvs sportratten med MY07 stereo/farthållar/telefon-controllers samt MY07 spakar och allt utom trevliga och sköna sportratten innebär lite väl mycket pyssel på äldre bilar med gammla CAN-systemet att få det att fungera rent elektroninskt då man måste byta innehållet i dom till dom äldre fungerande. Det innebär även att man bör byta till komplett charcoalinredning för att få rätta harmonin och då är det på överkurs sedan ett bra tag(rattkontrollersena samt spakar med aluinlägg.)
Men sen beror det ju även på vad inredningen har för färg i övrigt, tycker inte alu passar så bra i beige/ljusa inredningar som min utan tycker det passar bättre i helmörka inredningar som charcoal.
Enda untantaget är ju sportratten som gör sig lika bra oavsett om man kör hela alustuket eller bara just ratten med charcoal/offblack controllers utan aluinlägg.
Trä även om det är fuskvariant passar universiellt och ger mer ombonad känsla än alu och enda anledningen för mig att överge trä för alu vore om jag beslutade mig löpa linan ut och göra komplett facelift inkl stereo invändigt för mer pengar och besvär än det smakar.
av Mikael-71
För att kapa tråden lite grann. Vad går en sådan sats med dekorlister på? Mina grå har flagnat på framdörrarna, inte mycket men det har börjat och retar mig till vansinne.

Mikael

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]