Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Usch nej!
Nån klåpare ska öppna min bagagelucka med sina handskar och sedan kasta igen luckan genom att dra handen över lacken på luckan, ALDRIG!! Räcker med att serviceteknikern och ev. en besiktningsgubbe kladdar på lacken.

Har iofs fjärröppnat huset för hantverkare... men det gick ju.
Tomas88 skrev:Intressant tjänst. Synd bara att det är Postnord, ett företag jag inte har något stort förtroende för.
Att det skulle vara någon stor risk att få massa saker stulna tror jag dock inte.
Med tanke på att det är Post Nord, eller Posten rätt och slätt, som levererar så bör man utgå från att innehållet i kassarna de levererar är fullständigt sönderslaget och dessutom sönderslaget med god omsorg. Räkna även med att bilen får skador, exempelvis för att någon Post Nord-anställd sparkat igen backluckan. Självklart kommer Post Nord inte ta något ansvar för dessa skador med hänvisning till att varken bil eller varor var tillräckligt väl emballerade.

Seriöst... folk orkar alltså inte ens bära sin skit till bilen längre utan det skall andra göra?
av Lövet
Kostnaden för postnord att åka till en specifikt parkerad bil lär vara lika hög, om inte högre, än att köra till en hemadress. Så vad är poängen egentligen? Eller går alla runt och drömmer om att förvandla sin bil till en mobil brevlåda? Jag gör det inte i alla fall. Jag vet vart jag bor och tycker att posten gör sig alldeles utmärkt där.
av Droopy
Perra83 skrev:Usch nej!
Nån klåpare ska öppna min bagagelucka med sina handskar och sedan kasta igen luckan genom att dra handen över lacken på luckan, ALDRIG!! Räcker med att serviceteknikern och ev. en besiktningsgubbe kladdar på lacken.

Har iofs fjärröppnat huset för hantverkare... men det gick ju.

Herregud, det är en bil, ingen altartavla..........
Användarvisningsbild
av Nexus
taxi skrev:Hmm.. Nexus: Var det postnord som levererade ett trasigt kuvert till mig, men behöll bulten?
japp och jag antar du inte fått någon ersättning ännu.... :-(O)
Vadderat kuvert och extra igentejpat med fet tejp ändå lyckas de ha hål i paketet!!
Nexus skrev:Postnord NEJ TACK! De kan ju inte ens leverera ett paket utan ha sönder det om man nu får det överhuvudtaget! Hämta ut ett paket förra veckan som de lyckats slita upp på vägen. Idag kom avi nr 2 att jag skulle hämta samma paket jag hämtade med avin jag fick i fredags.
Mitt förtroende för postnord är lika med 00000000
Håller med skulle skicka ett par stötdämpare med postnord till USA för garanti reparation.
De visste inte vilka papper det skulle vara så att jag ej behöver betala tull etc engång till.
De visste inte hur pappren skulle fyllas i och ej heller vad jag/de skulle göra med pappren sedan.
De sade sig inte ha de pappren jag skulle ha.
Det löste sig till sist fick ta reda på fan i mig allt DE skulle vetat.
Sist men inte minst så lyckades jag klämma fram rätt papper från dem
man hoppas man får till baka grejorna igen o att de är hela då.
Postnord är ett jävla skitföretag med ett totalt general ras till kundtjänst som suger :-(O).
Dessutom postnord skulle inte ens få flåsa på rutan på min bil efter denna upplevelse.
Nä det var bättre förr.
Är det nån högre ansvarig från postnord som ser det här så sug i dig bara jag Bjur på detta.
Eftersom de inte lyckas leverera paket hem till min adress så ser jag verkligen ingen mening med detta. Nej och åter nej. Sätt istället utkörarna på provision så de gör lite nytta och engagerar sig.

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den X[…]