Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jrek78
V70 2.3 aut T5 -98
När jag körde i morse, så märkte jag att den bluddrade lite. Men gick normalt i övrigt. När jag svängde av från stora vägen, bluddrade den till och dog. Ville inte starta igen.
Har varit i gbg hela dagen, så har inte hunnit kolla på den.
Går runt friskt, så inget batteri fel. Bränslefilter nyss bytt, samtidigt som spridare renoverats och oljefällan bytt. Kamrem också nyligen bytt.
Jordkablar nyss bytta.
Stift och kablar är inte bytt ännu dock..
En teori är bränsle relät?
Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Relä eller pump, så kontrollera ifall den bygger upp bränsletryck.
Brygga i reläsockeln mellan 15 & 87 så ser du ifall den matar fram soppa och då bör felet sitta i relät, om inte så bör det vara pumpen som gett sig!
av jrek78
Tycker också de känns bränsle relaterat.. Farsan har också v70. En 144hk. Ska flytta över relät å se vad som händer. Annars är de nog pumpen. Minns inte, finns de en under bilen också?
av jrek78
Förkyld och feber.. Men måste ju ändå kolla..
Pumpen går. Stift å de är ok. Den ville tända till nu idag, men de blev ett "Boff" å började ryka. Vid närmare koll, hade stickan åkt upp och olja hade tryckts ut under locket. Rök duktigt när ja öppnade locket.
En kompis hade teori om turbon. Men vet inte.. Byttes för ca 2år sen. Iof ingen orginal men ändå..
Fler idéer?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Boff och började ryka samt sköt upp oljestickan? .. Tror du har lite större problem än först anat. Turbon tror jag knappast på, den skjuter inga oljestickor och orsakar "boffar" i motorn.
Jag lutar mer åt en hoppad kamrem så skiten baktänder, eller något liknande allvarligt fel.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Låter inget bra finns stor risk att kamremmen har hoppat som Lucif3r skrev hur ser tändkablar rotor och fördelare ut tänkte ifall något är skadat och det orsakar överslag och gnistan hamnar på fel ställe vet inte hur känsligt det är för överslag.
Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]

Saknar Android Auto

Får ursäkta om det finns hundra tr&arin[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

https://youtu.be/LRrjbUQEVG8?si=PIDMjm5Z7HwZxOAO […]

Oljeläckage

Kan inte hitta vart de droppar,, lyft bilen och hi[…]