Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Reduserat laddtryck? Det är inte reduserat det hoppar upp och ner oavbrutet. Och det med miljölampa vad sjutton är en miljölampa???? Och drar jag ur magnetväntilen laddar bilen ca 0,4-0,5 men hoppar inte den ligger stadigt. Det kan alltså vara luftmassemätaren som kan få turbon att hoppa mellan 0bar och 0,8bar oavdrutet?
Motorstyrningen bestämmer laddtrycket över grundladdtrycket (som du ställer mekaniskt genom att justera in längden på armen till wastegaten). När du har 0.125 bar i grundladdtryck kommer motorstyrningen på en lättryckare sedan begära ca 0.4 bar laddtryck om det är orginal mjukvara. Vid steg 1 trimm eller liknande brukar motorstyrningen begära ~0.8 bar.
tommya111 skrev:Då har jag bara en fråga varför laddar turbon 0,4 ganska exakt nu då när jag har skruvat in armen så långt det går ?? Med utdragen magnetventil
När du skruvat in armen så får du en större förspänning på wastegaten vilket gör att det krävs ett större tryck i wastegate-klockan innan wastegaten börjar öppna. Du ska som White skriver förlänga staget för att minska grundladdtrycket.
Wow det funkade skapligt ibland stannade den på ca o,4 och ibland gick den till 0,7-0,8 Men slog inte av alls nå bara lite seg att få upp i ladd men det kanske måste justeras lite extra noga. Bara miljölampan kvar då Den fins som kod men det lyser ingen lampa. Kan någon iaf förklara vad miljölampan är för något?

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]