Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Har köpt en begagnad s60 t5 från 2004.

Får dock inte värmaren att fungera. Försökt ställa tid efter den inbyggda timern och den säger att timern är aktiverad. Den börjar starta värmaren men stängs av.

Likaså vid direktstart av värmaren. Lyser oranget i varningstriangeln som säger att värmaren är på för att sedan omgående stängas av.

Har läst att vid för lite bensin så kan detta fenomen uppstå, samt för svagt batteri.

Har dock inte kollat upp batteriet, bilen startar direkt så batteriet är ju ok. Bensin finns.

Inga felmeddelanden i displayen.

Vad kan detta vara, tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av s80
Nu går inte ens värmaren igång. Sätter på värmaren men ngn sekund efter lägger den sig i av läget per automatik.

Får läsa ur o får se om det lagrats ngn felkod, om det inte finns ngn felkod lagrad blir det svårt att hitta felet.
av mikebike
s80 skrev:Va brukar krångla i dessa värmare?
Jag bytte båda pumparna i min 01:a, med ett par års mellanrum.
Först bensinpumpen, och sedan vattenpumpen.
Användarvisningsbild
av Severin
Jag bytte cirkulationspumpen på min, den fungerade sporadiskt ett tag tills värmaren spärrades pga 3 misslyckade startförsök.

Dom kopplade upp den mot vida och man såg hur vattentemperaturen steg väldigt fort tills den kokade och den slog av.
Användarvisningsbild
av P210
Ett glödstift kostar i runda slängar runt en tusenlapp, hälften på ebay kanske, men förmodligen måste värmaren ut ur bilen för att byta det, räkna med ett par tusenlappar till..
Jag har en V50 D5 där Volvo hade fastpris på 1200kr för att lyfta i och ur min dieselvärmare (hade skaffat en bättre och bytte), men väldigt olika på hur illa den sitter i olika bilar.
av mcjonte
Testa att ta direkt start när bilen är riktigt varm! Fungerade för mig. Kanske lättare för brännaren att tända till och sota ur sig om den satt igen sig. Värt ett försök!

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]