Slamret från parkeringen och svordomarna när den lilla saxdomkraften viker sig är lika vackert varje år.
200m kö till däcksbytaren i sitt lilla tält som tjänar grova pengar när folk är ute i sista sekunden.

Moderator: Moderatorer
sthlm skrev:Vi åttatiden i gårkväll var det full panik bland Stockholmarna då årets första flingor fallit under lördagen.Jasså tänkte de, kom vintern i år igen, det var som f-n
Slamret från parkeringen och svordomarna när den lilla saxdomkraften viker sig är lika vackert varje år.
200m kö till däcksbytaren i sitt lilla tält som tjänar grova pengar när folk är ute i sista sekunden.
llesrof skrev:Någon i södra Sverige som kan rapportera om kaoset? Där jag bor i östra Västergötland är det mest rimfrost. Eller om det är 2 millimeter snö.Snön som kom igår var rätt blöt och tung, det var riktigt slirigt till fots, fick parera nästan hela tiden. Olyckorna som det skrivits om på typ aftonbladet var antagligen för att det var just ruggigt halt, ovana vid halka och som vanligt för hög hastighet, tyvärr.
Micce1980 skrev::???: :???: http://www.sydsvenskan.se/sverige/dackf ... lita-vakt/Jafyffan. Jag fick på mina i grevens tid - i onsdags förra veckan. Redan ett par dagar senare var det ishalka på sina ställen och idag var det visserligen torrt och fint men tio minusgrader. Då hade jag ändå beställt dem en månad tidigare från bythjul.com. Efter två veckors väntan fick jag veta att den fälg jag beställt inte fanns.
grillchips skrev:Fortfarande ingen snö här i Stockholm... Inte ens lite snöblandat regn har det varit vad jag vet.Lika bra! Imorgon bör vinterdäck sitta på i alla fall. Inte kul att åka på hårda sommarpuckar om det skulle slå om och bli halt.
Men idag åker vinterpuckarna på iallafall, tillräckligt nära nollan och blöt asfalt.
Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]