- tis 01 maj 2007, 15:07
#102097
Ny på forumet så jag passar på att säga hej! ;)
Har beställt en V50 2.0D som jag hämtar ut i veckan och jag har lite frågor till er som har en sådan...
Vad jag har hört så är det ingen mening med att ligga å försöka varva på de lägre växlarna (1,2:an) utan försöka komma upp så fort som möjligt till tex 3:an för den "snabba/lekkörningen".
Den jag pratade med sa att han inte alls nästan använde 1an eller 2an utan bara såg dem som transportväxlar till 3an där allt det roliga hände?
Vad har ni för uppfattningar om detta? Är man värdelös vid rödljusen tills 3an kommer i eller är det som så att 2an kanske har lite att ge ändå?
Vore väldigt tacksam för svar!
/S
Har beställt en V50 2.0D som jag hämtar ut i veckan och jag har lite frågor till er som har en sådan...
Vad jag har hört så är det ingen mening med att ligga å försöka varva på de lägre växlarna (1,2:an) utan försöka komma upp så fort som möjligt till tex 3:an för den "snabba/lekkörningen".
Den jag pratade med sa att han inte alls nästan använde 1an eller 2an utan bara såg dem som transportväxlar till 3an där allt det roliga hände?
Vad har ni för uppfattningar om detta? Är man värdelös vid rödljusen tills 3an kommer i eller är det som så att 2an kanske har lite att ge ändå?
Vore väldigt tacksam för svar!
/S