Moderator: Moderatorer

Usch inte roligt med fälgen.
Tänker på en arbetskamrat till mig, va i våras han berättade.
Kärrigen va så konstig i fredags kväll, tröttnade tillslut å frågade va f#n är det med dig? Vill du skiljas eller vad är det?
Då svarade hon, det är värre än så, följt av en stunds tystnad.
Jag har kört sönder en fälg.
Han kom helt av sig, så hon klarade sig utan sur gubbe :lol:
Riktigt så viktiga e inte mina fälgar, ibland önskar man att man kunde bli en såndär som bara kör sin bil o inte stör sig på en lite mikro repa som blev då ungen råkade röra vid bilen, att man behöver lägga skyddsfilm på trösklarna för att barnen inte skall råka repa där då de kliver in o ut, men det e svårt o låta bli o va lite pedant ibland
Det är mycket svårt till och med. Bara när nån tar på lacken, eller lutar sig mot bilen. Det går bara inte.
Hundarn har ja pli på. Yngsta hunden skulle ur buren samtidigt som den äldsta som går ut först. Lillen va ut med tassen på kofångaren innan ja fick stopp på honom. Jäävlar att ja sopa till honom så det skramlade om det. Nu sitter han snällt kvar och väntar på mitt kommando. Samma sak när dom ska in i buren. En i taget och den andra väntar.
Min fru "smekte" ett brunnslock med fronten när hon skulle parkera vid jobbet när bilen gått runt 700 mil... Var rätt taskig stämning hemma ett par dagar kan jag säga men men det är bara att lämna in fronten på omlack till våren.... Vart billigare än att ta självrisk.
Shit happens, så länge det bara e materiella ting som går o ersätta så gör det inget. Tråkigt är det o grinig blir man.
Jo så är det ju faktiskt i slutändan men man blir ju rätt trött... Men men finns ju folk som jobbar med lackering så de ska väl ha nått att göra de också :P
Om man köper ny fälg till vinterhjul för det som "palmqvist" fru gjort, är man nog lite väl pedantisk. Sommarhjulen är det en annan sak med, men en vinterfälg är det lätt att "skrapa till". Mina vinterfälgar är nu 6 år gamla (arvegods från förra bilen), och ser inte helt nya ut. :|
  • 1
  • 460
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
  • 1912
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]