Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
apersson850 skrev:Det är väl V60 eller nåt som har anpassad ljusbild, eller?
Farsan har på sin V60.
Det är bra vid möte, men innan man blir klok på hur det fungerar och vänjer sig vid det så blir man lite knäpp.
Sen tycker jag att det är kasst att helljuset är avstängt och inte går att sätta på vid körning på landsväg med belysning i närheten typ en belysning på en cykelbana 5 meter vid sidan om vägen...
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har inte haft något bil med AHB någon längre tid, utan bara några enstaka kvällar med låne och hyrbilar. Men jag blir inte kompis med det, tror det kräver en hel del tillvänjning..
av mattish
Verdi skrev:Går det inte? Måste väl gå att kopplar ur automatläget och välja belysning själv? Kan man inte blända manuellt heller?
Jo du kan ju koppla ur automatläget, har inte satt in mig i hur man gör det om man måste göra det via meny eller det går med knapp.
Avbländning kan du göra, men det finns ingen risk för att du vill göra det innan automatiken slår ifrån.

Hur funkar sånt helljus om man skulle koppla in en extraljusramp?
mattish skrev:
Verdi skrev:Går det inte? Måste väl gå att kopplar ur automatläget och välja belysning själv? Kan man inte blända manuellt heller?
Jo du kan ju koppla ur automatläget, har inte satt in mig i hur man gör det om man måste göra det via meny eller det går med knapp.
Avbländning kan du göra, men det finns ingen risk för att du vill göra det innan automatiken slår ifrån.

Hur funkar sånt helljus om man skulle koppla in en extraljusramp?
Funkar som vanligt bländar det av helt som på V70 så dödar det ljuset förmodligen har du redan lyckats blända framförvarande med dina feta extraljus... Kör bara manuellt tycker automation e jobbig

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]