Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
Hej!

Min knapp som man ställer flödet/styrkan på fläkten har lossnat på min V70 -99.

Den lossnade för ett bra tag sen och jag har försökt att få dit den där förbannade knappen sen den lossnade, men den vill inte. :evil:
Jag måste vara helt dum i huvudet eller nåt, för jag tycker ju att den bara ska vara till att trycka tillbaka. Självklart så är det ju inget som är så enkelt! :roll:

Det sitter någon plastbit på själva "spaken" som går att dra ut, men den verkar inte göra någon skillnad. Knappen vill helt enkelt inte passa.
Är det knappen som är trasig eller är det så enkelt fixat att det blir svårt? :wink:

Någon annan som haft det här problemet eller vet vad problemet är? Är så jäkla trött på att peta på en liten pinne och så är det ju fult också! :???:

Här är en bild.
DSCN2168.JPG
DSCN2168.JPG (679.41 KiB) Visad 117 gånger
DSCN2170.JPG
DSCN2170.JPG (681.38 KiB) Visad 115 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Den ska bara vara att trycka dit, jag hade bort min knapp förut när jag pillade på panelen(frivilligt alltså).
Men det underlättar säkert om du tar ut hela ECC panelen och undersöker saken mer noggrant på bänken/bordet. Lättare att få överblick hur allt fungerar då.

Kolla även så att hålet eller vad man ska säga på knappen inte blivit blockerat av något, t ex en plastflik som vikt sig osv, som gör att knappen "inte passar".

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]