Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
prahna skrev:Ni som fått er bil de sista veckorna, har ni fått VIN nummer på min volvobil innan leveransen?
Nu stod min bil på westport en månad men vin-numret syntes inte när den leverades från volvo till westport.
av Nurnoj
prahna skrev:Ni som fått er bil de sista veckorna, har ni fått VIN nummer på min volvobil innan leveransen?
Jag fick VIN-nummer ca två veckor innan leveransdagen. Fick regnumret av säljaren samma dag, men det visas fortfarande inte på minvolvo. Ska förhoppningsvis hämta bilen på fredag, men har nu fått indikationer på leveransproblem med elmotorvärmaren.
Användarvisningsbild
av joel80
Perra83 skrev:495k för din D5 TE va inte så farligt ändå. Försvinner supermiljöbilspremien helt vid årsskiftet?
Volvo borde ha gjort mer reklam för hybriderna och på något vis meddela om premien. En del kanske bara ser priser på Blocket och på "Bygg din Volvo" och inte vet vilka priser det blir efter handlarens rabatt och sedan superpremien på det.

Har du fått upp din bil på Min Volvo än?
Bilen har funnits på "Min Volvo" sen nån vecka efter beställning.. men jag har inte fått nått VIN-nummer eller så än. (Vad ska man egentligen med VIN-numret till innan? Reg-numret förstår jag är roligt att veta.. men VIN-nummret?? Varför?) Först var den röd på sidan, men nån vecka efter att jag bytt färg ändrades det där också, så nån slags koppling finns det. :D

Premien halveras vid årsskiftet, om regeringens budget går igenom. Anledningen till att det kanske inte sagts så mycket om det är att det ännu inte är officiellt beslutat. Det ska mycket till om det ska ändras, men Volvo vill väl inte gå ut med nått (dåligt för försäljningen) innan det är 100% säkert att det blir så.

Jag börjar för övrigt klättra lite på väggarna nu! Om säljarens dator stämde sist så kommer bilen till Gävle i övermorgon! Sen ska dom ha den nån vecka... i värsta fall två veckor. Det som tydligen kunde ta tid var vinterdäcken.. det är tydligen hårt tryck på sånt nu. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Min bil finns redan på Min Volvo. Fick mail för en stund sedan :shock:
Bilen beställdes i måndags fast ja skrev under igår.

Joel du kan få låna mina vinterdäck så länge för dom ligger fortfarande i garaget :wink:
En TE kräver kanske större än 16"?
Användarvisningsbild
av Slasse
Nu fick jag ett datum av mig säljare: Bilen kommer vara klar från fabrik 17/12 (hoppas han) och sedan transporteras till Stockholm och där ska ju lite saker monteras. Jag misstänker att de inte hinner kika på bilen innan jul och att den kommer bli klar efter nyår? När registreras bilen in egentligen? När den kommer till bilhallen eller hur fungerar det?
Användarvisningsbild
av joel80
Perra.. Jag tror 16" ska funka på den.. Fast det kanske blir trångt bid bromsskivorna. Jag tar nog o väntar på 17"arna. :)
av Daniel73
Perra83 skrev:Kul!!
Bilen reggas typ den veckan eller den dag du hämtar bilen.
Den reggas den dagen den byggs men tas i trafik i samband med att man får den levererad.
av Thomas1987
Någon mer som beställt xc70 under slutet av september som fått ungefärligt leveransdatum?
Jag har inte fått någon info från säljaren förutom den vid beställning och då var det v48-50 som gällde.
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 116
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden