Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tim.o
tjena. jag har en 850 -95a och vill ha S70 mätarhuset. jag prova det häromdan och allting verka fungera men inte hastighets mätaren. det var det enda.. kan jag byta ut mitt system mot ODB II ? och vad är det då som krävs? :)
av Zigge
tim.o skrev:tjena. jag har en 850 -95a och vill ha S70 mätarhuset. jag prova det häromdan och allting verka fungera men inte hastighets mätaren. det var det enda.. kan jag byta ut mitt system mot ODB II ? och vad är det då som krävs? :)
Klart du kan bygga om :D Det som krävs är väl ett kompl elsystem från en bil med OBDII och att du tar en kompl ABS styrenhet från en bil med OBDII :wink:
Finns väl smidigare lösningar isf om du vill ha ett X70 intrument i en äldre 850

http://forum.nordic85x70club.nu/viewtopic.php?t=12487
Senast redigerad av 1 Zigge, redigerad totalt 0 gånger.
av tim.o
men då måste jag väl ner o gräva i säkrings dosan oxå? det har jag gjort två ggr innan och det är ingen höjdare!
kan man inte bara ändra just ABS delen så hastighets mätaren funkar?
av Zigge
tim.o skrev:men då måste jag väl ner o gräva i säkrings dosan oxå? det har jag gjort två ggr innan och det är ingen höjdare!
kan man inte bara ändra just ABS delen så hastighets mätaren funkar?
om man just bara kan ändra abs delen vet ja faktiskt inte, men det kanske man skulle kolla upp :)
av tim.o
ja det vore bra.. kan man höra på volvo?
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]