Dengroth skrev:Hallååååå Frippan !!!!! hur går det ?? fick du din bil ?? funkar den ??? brummar den mer om du trycker på högra pedalen ??? E du gla o nöjd ???
Hej Dengroth!
Efter tre dagar med min nya V40 CC så känns det mesta väldigt positivt men det finns ett par plumpar i protokollet. Jag tycker att det är en jättebra vägkänsla, de sköna stolarna och den lite stötiga chassisättningen passar mig perfekt. Dieselmotorn blev en överraskningen och den drar riktigt bra ända upp mot 5000 rpm.
Det som överraskade negativt var den högljudda värmaren, bilen ska inte vara parkerad utanför sovrumsfönstret det har någon lärt mig. :D Det blir nog till att installera en elektrisk värmare för husfridens skull. Jag upplever också att det är ett besvärande högt vägljud, jag undrar hur det blir på långresor. Jag kör nu på original sommardäck 225x50x17 Continental ContiSportContact 5, de verkar vara riktigt högljudda om man jämför med andra däck hos däcksleverantörerna. Blir det bättre med vinterdäcken så byter jag ut sommardäcken till våren. Helhetsintrycket är trots allt väldigt positivt så här långt.