Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusJ
Hej hej.

Har oljeläckage mellan motorn och växellådan, det droppar lite i från dräneringshålet där imellan.

Har hört att Volvo tar 10000 för att byta packboxen men har läst här på forumet att man har fått det fixat för 4000 och en sa tillochmed 1500. Är det någon som har tips på bra och billig verkstad som kan fixa detta åt mig?
Hur svårt är det att göra själv? Finns det nåt knep som gör att det bara tar ett par timmar att fixa eller är det ett helgjobb?

/Magnus
MagnusJ skrev:Hej hej.

Har oljeläckage mellan motorn och växellådan, det droppar lite i från dräneringshålet där imellan.

Har hört att Volvo tar 10000 för att byta packboxen men har läst här på forumet att man har fått det fixat för 4000 och en sa tillochmed 1500. Är det någon som har tips på bra och billig verkstad som kan fixa detta åt mig?
Hur svårt är det att göra själv? Finns det nåt knep som gör att det bara tar ett par timmar att fixa eller är det ett helgjobb?

/Magnus
Nån Verkstad säger du...Kan ju va lite svårt att tipsa om när du inte har skrivit vart du bor....
Men att byta packboxen själv innebär ju att växellådan måste ner, om du gör det på ett par timmar eller en helg kan ju också va lite svårt att veta...Men som sagt...växellåda ner, så du kanske kan avgöra lite själv då hur lång tid det atr för dig :wink:
av MagnusJ
Hej igen. Jag är flexibel men stockholm eller västerås är det som gäller.

Mvh
Magnus
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]