- tor 22 okt 2015, 13:10
#1014335
Hejsan!
Jag gick ut för att byta däck idag, och upptäckte följande:
På sommardäcken (195/65-R15 original) gängar muttrarna ca 11-12 varv med 2 varv kvar av "gängan" när den sitter fast.

På vinterhjulen (205/55-R16 ej original) som jag fick med bilen gängar muttrarna ca 6-7 varv med 6-7 varv kvar av "gängan" när hjulet "sitter fast".

Muttrarna är originalmuttrarna (Dock har alla kåpor lossat).
Frågan är alltså om detta är okej så jag kan tuta och köra, eller behöver jag andra muttrar eller fälgar?
Det kanske är en löjlig fråga, men eftersom jag inte är kunnig på detta område och jag tycker att det inte ser helt rätt ut så tänkte jag ändå fråga för att vara säker innan jag kör iväg.
Jag gick ut för att byta däck idag, och upptäckte följande:
På sommardäcken (195/65-R15 original) gängar muttrarna ca 11-12 varv med 2 varv kvar av "gängan" när den sitter fast.

På vinterhjulen (205/55-R16 ej original) som jag fick med bilen gängar muttrarna ca 6-7 varv med 6-7 varv kvar av "gängan" när hjulet "sitter fast".

Muttrarna är originalmuttrarna (Dock har alla kåpor lossat).
Frågan är alltså om detta är okej så jag kan tuta och köra, eller behöver jag andra muttrar eller fälgar?
Det kanske är en löjlig fråga, men eftersom jag inte är kunnig på detta område och jag tycker att det inte ser helt rätt ut så tänkte jag ändå fråga för att vara säker innan jag kör iväg.
Tidigare:
'18 S60 D4 Classic R-design
'12 S40 D2 Classic Momentum
'18 S60 D4 Classic R-design
'12 S40 D2 Classic Momentum