- sön 18 okt 2015, 15:44
#1013103
Ibland blir man ju trött på folk som inte vet vad dom pratar om. 1 Polestar är ett företag som gör exakt samma som alla andra trimföretag som ändrar mjukvaran i CEM. Elmotor rör man inte, den lirar bara med.
2 Skulle det hända något med bilen, säg att något skulle gå sönder så får Volvo leka best dom vill. Min bil kommer aldrig att ha en annan mjukvara i bilen när det är på verkstad. Det lämnar aldrig spår efter man laddat tillbaka original mjukvara oavsett vad folk säger.
Jag har kört med RICA i flera år och det har aldrig varit ett problem någonsin, har även kört BSR.
Dock så ska man inte använda BOX för det har inte bilens styrenheter koll på vilket kan bli en negativ effekt.
joel80 skrev:Precis.. med Rica kan det bli dyrt! Både nybilsgarantin och maskinskadeförsäkring kan sumpas. (I allafall om det gäller ersättningar för drivlinan.)
Rica har egna garantier.. men läs isåfall villkoren noga! Jag tror t.ex att dom kräver tätare serviceintervall än vad bilen annars behöver... för att deras försäkring ska gälla alltså.
Andrahandsvärdet på en bil som varit trimmad från en tredjepartare kan också diskuteras. Jag skulle dra öronen åt mig direkt... tror det är fler som gör det.
Ibland blir man ju trött på folk som inte vet vad dom pratar om. 1 Polestar är ett företag som gör exakt samma som alla andra trimföretag som ändrar mjukvaran i CEM. Elmotor rör man inte, den lirar bara med.
2 Skulle det hända något med bilen, säg att något skulle gå sönder så får Volvo leka best dom vill. Min bil kommer aldrig att ha en annan mjukvara i bilen när det är på verkstad. Det lämnar aldrig spår efter man laddat tillbaka original mjukvara oavsett vad folk säger.
Jag har kört med RICA i flera år och det har aldrig varit ett problem någonsin, har även kört BSR.
Dock så ska man inte använda BOX för det har inte bilens styrenheter koll på vilket kan bli en negativ effekt.