- lör 17 okt 2015, 00:42
#1012653
På kuppen får man något bättre väghållning men en bullrigare bil. Four-C däremot ger skönare och tystare bil, dessutom är det styvare i advanceläget än vad sportchassit är. Till four-c behövs ingen nivåreglering. Till my16 av Xc70 finns tyvärr inte four-c längre. Trist.
palmqvist skrev:Automatisknivåreglering är för standard chassiet.Automatisk nivåreglering har väl alltid om jag inte minns fel varit standard när man väljer det s k "sportchassit" lr R-design på S80/V70. Anledningen till det är att bilen automatiskt sänks (30/20) när man just väljer att köpa det s k sportchassit vilket gör att fjädringsutrymmet minskar vid tyngre last.
Det tunade chassiet (sportchassit för V70) är olika det är billigare att få nivåreglering med sportchassit än med Automatisknivåreglering till standardchassit why i dont know? Kan du väljag till automatisknivåreglering när du väljer det tunade chassit? orkar inte bygga mer bilar nu :)
På kuppen får man något bättre väghållning men en bullrigare bil. Four-C däremot ger skönare och tystare bil, dessutom är det styvare i advanceläget än vad sportchassit är. Till four-c behövs ingen nivåreglering. Till my16 av Xc70 finns tyvärr inte four-c längre. Trist.
XC90 T8 AWD -24 Ultimate Dark (Polestar)
XC90 T8 AWD -22 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -20 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -17 Inscription (Polestar)
XC70 D4 AWD -16 Summum (Bsr 245hk)
S80 T6 AWD -12 Inscription (Polestar 329hk)
S80 V8 AWD -10 Sportpaket
S80 V8 AWD -07 Summum
S80 T6 -05 Summum (Bsr 331hk)
S80 T6 -02
S80 T6 -99
850 GLT -97
850 T5 -95 (Bsr 290hk)
850 GLT -93
XC90 T8 AWD -22 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -20 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -17 Inscription (Polestar)
XC70 D4 AWD -16 Summum (Bsr 245hk)
S80 T6 AWD -12 Inscription (Polestar 329hk)
S80 V8 AWD -10 Sportpaket
S80 V8 AWD -07 Summum
S80 T6 -05 Summum (Bsr 331hk)
S80 T6 -02
S80 T6 -99
850 GLT -97
850 T5 -95 (Bsr 290hk)
850 GLT -93