TreVolvos skrev:grillchips skrev:Människor som använder sina barn som murbräckor på parkeringar.
Körde igår på en stor parkering nära mig (Bromma Blocks-parkeringen) där det finns utmarkerade övergångsställen.
Jag kommer ensam på en lång raka och ser längre fram en kvinna med två barn i kundvagnen. Det ser ut som att hon tar sikte på övergångsstället som hon har en tio meter kvar till så jag fortsätter köra men är beredd på att stanna om det skulle behövas. När jag är i höjd med övergångsstället (hon är fortfarande en bra bit ifrån) så viker hon rakt ut i körbanan och gormar åt mig när jag rullar förbi för att jag inte släpper över henne.
Jag saktar in och pekar mot övergångsstället som vid det här laget är en bit bakom mig men hon verkar helt oförstådd.
1: Använd övergångställen för i helvete.
2: Sluta skicka ut ungarna först i trafiken för att se ifall bilarna stannar. Idioter.
Då har det tragiska hänt som absolut inte fick hända: "Barnvagn påkörd av bil - spädbarn död i svår olycka".
Tydligen gick barnvagnsföraren rakt ut i trafiken där det inte var ett övergångsställe. :-(O)
RIP lilla flicka. 
Arma stackars lilla barn.Tre månader gammal och så tog livet slut pga en mamma som använde barnvagnen som murbräcka.Tur för denna mamma att hon bor i landet Sverige annars hade hon väl hamnat bakom galler för mord på spädbarn.
Såg för övrigt något mindre komiskt men liknande för några veckor sedan där en mobilpratande yngre man går rakt ut mellan några parkerade bilar och en kommande bil bromsar in för fullt med tjutande tuta.Mannen och kvinnan i bilen ser förvånade ut och den manliga bilföraren sträcker ut armarna som en frågan om att vad håller du på med !?.Då svarar den mobilpratande yngre mannen med de engelska orden, FUCK YOU. ?:-/
Han tyvärr aldrig få fram kameran för jag ville så gärna ta ett kort på denna idiot framför bilen.
(Här skulle det stått något bra).Men eftersom världen redan är fylld av ljushuvuden så låter jag bli.