...

Moderator: Moderatorer

Visst ska det va gupp på lämpliga ställen som vid skolor etc, men hastghetssänskningar och gupp missbrukas så mkt och sätts upp precis överallt även där det har funkat bra tidigare, vilket minskar acceptansen för 30 skyltar+farthinder.
Jag ser gärna sånna här farthinder.. Vet att vissa inte gillar dem, men om dom fungerar som i inslaget och under testperioden tycker jag det verkar klockrent.. då får man bättre flöde och mindre inbromsningar/accelerationer, precis som han säger i inslaget:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ost ... farthinder
StringerBell skrev:
llesrof skrev:I Jönköping borde vi ha en med texten "Bilar ej välkomna".
Vägtullar? Dubbdäcksförbud? 30kr/tim fram till 22 på även på lördagar? Tre filer omgjorda till 2 bussfiler och 1 bilfil? "Ej välkomna" är rena kärleksförklaringen till bilismen jämfört med Göteborg.
Schyyyyy! Säg inget om vägtullar. Det har de missat. Men resten... hela jävla stan är juben enda bussfil. Och där det inte är bussfil är det uppgrävt och/eller avspärrat. Det verkar bara finnas ett gäng som gräver och de börjar att spärra av på ett ställe, går vidare och spärrar av nästa ställe. När de spärrat av på sisådär 5617 ställen så börjar de gräva lite. Som ni säkert förstår så gräver de upp ett ställe i taget. Sedan skall de jobba lite på farje ställe efter att de grävt upp dem. Sedan skall det fyllas igen. Och så skall det grävas upp igen. Och så håller det på en enda loop.

Jag har en tragisk anekdot. En kompis och kollega berättade om en bekant som arbetar på ett företag kommunen kontrakterar vid asfaltering. Precis utanför deras anläggning uppstod det ett hål i asfalten. De ringe kommunen och erbjöd sig att direkt asfaltera igen hålet. Det kunde de fixa på en timme. Men nej, det gick naturligtvis inte. Det skulle upp och ältas i kommunen bra länga innan det kunde beslutas om asfaltering. Under tiden blev hålet större och större. Efter ett halvår gick det bra att laga hålet. Då hade det blivit ett stort hål som kostade rejält med schaber att laga.
grillchips skrev:Människor som använder sina barn som murbräckor på parkeringar.
Körde igår på en stor parkering nära mig (Bromma Blocks-parkeringen) där det finns utmarkerade övergångsställen.
Jag kommer ensam på en lång raka och ser längre fram en kvinna med två barn i kundvagnen. Det ser ut som att hon tar sikte på övergångsstället som hon har en tio meter kvar till så jag fortsätter köra men är beredd på att stanna om det skulle behövas. När jag är i höjd med övergångsstället (hon är fortfarande en bra bit ifrån) så viker hon rakt ut i körbanan och gormar åt mig när jag rullar förbi för att jag inte släpper över henne.
Jag saktar in och pekar mot övergångsstället som vid det här laget är en bit bakom mig men hon verkar helt oförstådd.

1: Använd övergångställen för i helvete.
2: Sluta skicka ut ungarna först i trafiken för att se ifall bilarna stannar. Idioter.
Då har det tragiska hänt som absolut inte fick hända: "Barnvagn påkörd av bil - spädbarn död i svår olycka".

Tydligen gick barnvagnsföraren rakt ut i trafiken där det inte var ett övergångsställe. :-(O)
RIP lilla flicka. :cry:
Ja jag läste det påväg till jobbet imorse, hemskt. :(

"och bilen körde i låg hastighet"
Det krävs ju liksom inte speciellt mycket för att det ska gå helt åt pipan, uppenbarligen. Usch.
av PTV
TreVolvos skrev:
grillchips skrev:Människor som använder sina barn som murbräckor på parkeringar.
Körde igår på en stor parkering nära mig (Bromma Blocks-parkeringen) där det finns utmarkerade övergångsställen.
Jag kommer ensam på en lång raka och ser längre fram en kvinna med två barn i kundvagnen. Det ser ut som att hon tar sikte på övergångsstället som hon har en tio meter kvar till så jag fortsätter köra men är beredd på att stanna om det skulle behövas. När jag är i höjd med övergångsstället (hon är fortfarande en bra bit ifrån) så viker hon rakt ut i körbanan och gormar åt mig när jag rullar förbi för att jag inte släpper över henne.
Jag saktar in och pekar mot övergångsstället som vid det här laget är en bit bakom mig men hon verkar helt oförstådd.

2: Sluta skicka ut ungarna först i trafiken för att se ifall bilarna stannar. Idioter.
Då har det tragiska hänt som absolut inte fick hända: "Barnvagn påkörd av bil - spädbarn död i svår olycka".

Tydligen gick barnvagnsföraren rakt ut i trafiken där det inte var ett övergångsställe. :-(O)
Arma stackars lilla barn.Tre månader gammal och så tog livet slut pga en mamma som använde barnvagnen som murbräcka.Tur för denna mamma att hon bor i landet Sverige annars hade hon väl hamnat bakom galler för mord på spädbarn.

Såg för övrigt något mindre komiskt men liknande för några veckor sedan där en mobilpratande yngre man går rakt ut mellan några parkerade bilar och en kommande bil bromsar in för fullt med tjutande tuta.Mannen och kvinnan i bilen ser förvånade ut och den manliga bilföraren sträcker ut armarna som en frågan om att vad håller du på med !?.Då svarar den mobilpratande yngre mannen med de engelska orden, FUCK YOU. ?:-/
Han tyvärr aldrig få fram kameran för jag ville så gärna ta ett kort på denna idiot framför bilen.
Nu är ju inte händelsen i Gävle utredd så innan rättsystemet utrett om det är någon som är vållande till olyckan tycker jag man bara ska konstatera att det är fruktansvärt tragiskt. :(
Tror inte vara sig mamman eller bilföraren mår så bra idag.
PTV skrev:
TreVolvos skrev:

Arma stackars lilla barn.Tre månader gammal och så tog livet slut pga en mamma som använde barnvagnen som murbräcka.Tur för denna mamma att hon bor i landet Sverige annars hade hon väl hamnat bakom galler för mord på spädbarn.
Har du andra källor än media eller låter du bara fantasin skena iväg när du anklagar mamman? Det är möjligt,mkanske till,och med troligt att hon tuggade bubbelgummi, pickade på telefonen och klev rakt ut i gatan, men det vet vi inte. Artikeln säger ju inte så mycket. Jag kan tänka mig ett antal andra scenarior, exempelvis att hon kan ha snubblat, fått blodtrycksfall eller kanske blivit bländad.
av PTV
llesrof skrev:
Har du andra källor än media eller låter du bara fantasin skena iväg när du anklagar mamman? Det är möjligt,mkanske till,och med troligt att hon tuggade bubbelgummi, pickade på telefonen och klev rakt ut i gatan, men det vet vi inte. Artikeln säger ju inte så mycket. Jag kan tänka mig ett antal andra scenarior, exempelvis att hon kan ha snubblat, fått blodtrycksfall eller kanske blivit bländad.
Oavsett vilket så är det ju kvinnan i detta fall som har ansvaret för ett tre månaders barns liv och såvitt jag förstått så är barnet numera avlidet.Hur i hela friden förändras detta oavsett om hon tuggade bubbelgum, pickade på telefonen eller fick blodtrycksfall !?.Eller det var ett UFO som i sin dragstråle drog vagnen rakt ut i gatan !?.
Det är väl, ursäkta språket, en jävla skillnad om någon slarvigt kliver rakt ut i gatan utan att se sig för eller om personen i fråga blir sjuk och av den anledningen vinglar till och hamnar i gatan!

Det du skriver ovan förutsätter att du vet att hon använt barnvagnen som en murbräcka, men det vet du inte, du antar det..
  • 1
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • 322
  • 554
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]