Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Förhoppningsvis hos di närmaste volvohandlare så får du stänkskydd som är till din bil :D

vetten
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Racefan skrev:Var köper man stänkskydd till en volvo s40 03 ?
Hos din volvohandlare. Kostar ca 300-400kr per axel eller ca 1100 (fram och bak) om de monterar dem. Jag gjorde det senare i samband med en service. Bilen blev klart renare baktill och på sidorna! :D

Om man nu också kunde få tag på en sån där svart lufthyvelbåge att montera ovanför bakluckan eller på sidorna så att man kan hålla bakrutan ren(are).

Det var ju megavanligt på 240-kombi under 80-talet. Vart tog de där hyvlarna vägen egentligen??
Användarvisningsbild
av ER
Dom hyvlarna/luftstyrarna var ju gräsligt fula. Hellre en fin sportvinge med pianoinlägget än en gräsligt svart plastbit som skriker biltema lång väg. :)
Sen skulle väl en sådan delvis/helt skymma 3:e bromsljuset i toppen av rutan och göra mer skada än nytta i trafiksäkerhetshänseende om jag minns rätt ur långt ner dom gick och var bromsljusen numer sitter i rutan på volvisar och var dom sitter på dom gammla kombisarna.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
ER skrev:Dom hyvlarna/luftstyrarna var ju gräsligt fula. Hellre en fin sportvinge med pianoinlägget än en gräsligt svart plastbit som skriker biltema lång väg. :)
Sen skulle väl en sådan delvis/helt skymma 3:e bromsljuset i toppen av rutan och göra mer skada än nytta i trafiksäkerhetshänseende om jag minns rätt ur långt ner dom gick och var bromsljusen numer sitter i rutan på volvisar och var dom sitter på dom gammla kombisarna.
Sa aldrig att de var snygga. :-D Spoilerar utseendet totalt, speciellt om man har en takspoiler som på V40 T4:an. Men de är tydligen väldigt effektiva!

Har sett att en del mindre japanska bilar då hade små hyvlar på sidorna istf en stor uppe på. Om man gör dem genomskinliga, eller nåt flashigt i karbonstil, borde utseendet påverkas minimalt.

Nå, spekulera kan man göra hela natten. :-)
Användarvisningsbild
av ER
Låter som det är enklast att tillverka dessa skälv och fäst för jag har då int esett dessa på ett bra tag och inte till nyare än 745/945.

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]