- sön 19 jan 2014, 20:01
Om du läser igen så var egenskaperna på snö lika bra som några av märkesdubbdäcken som placera sig bäst på denna sida, det är egentligen bara bromsa på is som det var lite sämre. Enligt detta test då. Men jag har nästan sladdat av vägen i dubbdäck för ibland kan det bli asfalt med mycket sten i kommer fram då greppar dubben ingenting, då greppar t o m mina bättre på ren is. Denna vinter som de innan de senaste tre fimbulavintrarna så har jag här nere i mellersta Sverige de flesta månader torr el blöt asfalt, ofta slask, en månad snö och is, is endast i undantagsfall, mina funkar grejt i slask och snökanon märkte jag igår och förra snöfallet körde jag över Kolmårdenskogarna i oplogat och jag bara forsa om bilarna i högerfilen utan dubb. Däremot vill jag nog gärna ha dubb på jobbilen då den går dygnet runt överallt. Det är ju bäst, men känns inte påkallat för mig som privatperson, är det riktigt jävligt behöver jag inte köra, fast det har jag gjort ändå. Men bodde jag uppåt i norra delen så givetvis då har dubb sin poäng, men här nere, nja tveksamt, kan köra med insidan oxå.