Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ahlis1
Nimrod23 skrev:
ahlis1 skrev:Imorgon ska nya bilen hämtas, nästan 3 veckor tidigare än planerat! Kunde inte låta bli att tjuvkika lite idag 8)
Bilagan bilen.JPG finns inte längre
Är du nöjd med bilen? Du får gärna lägga ut lite fler bilder på den om du har möjlighet till det. :D
Det får bli en halvtaskig garagebild då jag håller på att lägga lackskydd. Körde ca 10 mil i går kväll efter att ha hämtat ut den och jag är hittills mycket nöjd. Har inte sett eller hittat nåt direkt negativt. Bilen känns mer tight och följsam än min gamla xc70, det händer en del på 5 år!
Den adaptiva farthållaren är riktigt bra, över förväntan faktiskt. Däremot fungerade väl det automatiska helljuset sådär, det bländade av flera gånger för att det blänkte i skyltar. Rattvärmen var en annan positiv upplevelse, den kommer jag använda flitigt känns det som!
Den skarpsynte ser att det sitter andra fälgar på bilen, fortfarande Valder 17" men varianten i mgrå/diamond cut. De silverlackade orginalfälgarna ska bli vinterhjul.
Bilagor
xc70.jpg
xc70.jpg (158.82 KiB) Visad 291 gånger
av Nimrod23
ahlis1 skrev:
Nimrod23 skrev:
ahlis1 skrev:Imorgon ska nya bilen hämtas, nästan 3 veckor tidigare än planerat! Kunde inte låta bli att tjuvkika lite idag 8)
bilen.JPG
Är du nöjd med bilen? Du får gärna lägga ut lite fler bilder på den om du har möjlighet till det. :D
Det får bli en halvtaskig garagebild då jag håller på att lägga lackskydd. Körde ca 10 mil i går kväll efter att ha hämtat ut den och jag är hittills mycket nöjd. Har inte sett eller hittat nåt direkt negativt. Bilen känns mer tight och följsam än min gamla xc70, det händer en del på 5 år!
Den adaptiva farthållaren är riktigt bra, över förväntan faktiskt. Däremot fungerade väl det automatiska helljuset sådär, det bländade av flera gånger för att det blänkte i skyltar. Rattvärmen var en annan positiv upplevelse, den kommer jag använda flitigt känns det som!
Den skarpsynte ser att det sitter andra fälgar på bilen, fortfarande Valder 17" men varianten i mgrå/diamond cut. De silverlackade orginalfälgarna ska bli vinterhjul.
Tackar!

En fråga, är det en god idé att lägga ett lackskydd på bilen direkt eller har det någon betydelse för lacken i negativ mening om man väntar ett par månader?
av Nimrod23
Alexas skrev:Om bilen ska lackskyddas direkt efter lev rekommenderas ett lackskydd som andas.

Ska du göra det själv eller lämna in?
Jag hade tänkt att min volvohandlare skulle göra det innan leverans men tvekar lite, det kostar ju ändå 3000kr.
av Sillastryparen
:) Ber att få anmäla mig till denna sida! Även om mitt midjeomfång som gammal gubbe (60+) indikerar minst 8:e månaden enligt hustrun, har vi nu beställt ny bil I tisdags: V70 II D4 AWD Classic Momentum (aut-låda) , med tillagt Elman. förarstol med minne, elman passagerarstol, Parkeringshjälp fram/bak, Parkeringsassistanskamera bak, - och så missade vi ju (vilket jag visste!) specialaren med fälg och vinterljul Volvo bjöd på, så där fick vi lägga till 4 däck på fälg. Röd blev den (hustrun gillar röda bilar för de syns så bra...) och mörk klädsel I textil och läderkanter. Nu ligger ju som alla vet Volvos sida vad gäller att kolla hur långt bilen är i produktionen nere, pga for hög orderingång (Volvo själva sa att det som strulat till det var ett under sommaren extrainsatt skift I Göteborg, och därefter stämde inte ett smack när man loggade in, så de la den funktionen i malpåse åtminstone några veckor framåt från nu.). Leverans enl säljare 6-8 veckor, men ingen fastställd leveransdag. Döda-vinkelvarnare är bortplockad helt ur V70, då den felvarnade för mycket. I stället får man eluppvärmda vindrutetorkare. Tycker det verkar bra, då ett varningssystem som felvarnar lätt gör att man ändå inte litar på varningar och får kolla manuellt själv.

Jag har last på en hel del här om olika synpunkter, och har för första gången I mitt liv beställt en diesel (pga krav AWD och automat). Några här antydde, även om jag nu inte fixat att läsa in 39 sidor på denna tråd, att det här med diesel numera var lite tveksamt att välja... Kan någon vänlig själ ge mig en kort info om vad det är några fruktar ska ske...?

Låt oss nu alla glömma att vi beställt en ny Volvo och ev leveransdatum, så blir vi glatt överraskade när försäljaren ringer och talar om att de har bilen klar för leverans! (Besparar sjukvården också, då det inte behöver förskrivas så mycket lugnande medel till blivande Volvo-ägare... ;-) :-D )

Leveranstid kan jag alltså inte se, men säljaren räknade med 6-8 veckor, och la till 400 mil på körsträcka på inbytesbil. Vi har genom åren haft flera olika bilmärken, även V70 ISAAB 9-5, 9-3, Mercedes, Beg XC90 osv,
av prahna
Sillstryparen, låter som en fin bil! Får man fråga varför du inte väljer summum istf lös elstol? Skiljer typ 9000kr och då får du med skinnklädsel, elavbländad spegel, 18" hjul, Keyless.
Jag tror ev att Momentum är med Ttec och inte halvläder...kolla det så du inte blir besviken...

Risk med diesel är väl ev stopp för dieselbilar i innerstad (men din är Euro6 så du klarar dig nog...) och eventuella höjda bränslepriser då fraktfartyg numer måste gå på gasoil(diesel) lågsvavlig istf crude oil(tjockolja) som är högsvavlig.
av prahna
Wahla11 skrev:Idag låstes min beställning. Nån som vet faktisk tid efter det som bilen brukar levereras? Sagt v.46 innan...
Hur såg du att den låstes?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det kan ju inte jag hålla med om, på vilket sätt tycker du det är kass?
Vad gämför du med?
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 116

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare