Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
Snart en 28 åring från Kolsva utanför Köping, bor i villa, sambo, är på forumet varje dag + många andra forum!
Jobbar som smältare på ett stålverk här på orten, kör en 10 ljusbågsugn, men just nu hemma me dottern, varit hemma sen januari pga för tidigt född son (v.23) som ligger i Västerås nu! Dottern har passerat 1 år så full fart är de!
Fritiden har man inte så mycke av tyvärr då dottern tar mycke tid medans sambon är på sjukhuset med sonen!
Annars har ja en släpvagn står i garaget som renoveras, sysslar me de på kvällarna när dottern somnat! Dock måste våran bil fixas först, trasig visco, går att köra utan visserligen, rattar en Volvo 855 AWD -97....
Användarvisningsbild
av exup
Janne Flash skrev:En 33 åring från hylte som kollar in på forumet lite då och då för att se om man kan få svar på sina frågor när man ska fixa till bilen eller nått krånglar(och det gör det ju :wink: ).
Bor i en tegelvilla från 50talet med min sambo och våra två barn(F:9år,P: ½år), rattar Volvo V70N på jobbet som taxichaufför. På fritiden pulas det på kåken, i trädgården å på bilen om det blir tid över. när dagen börjar lida mot sitt slut slår man upp en liten wirre(helst en från öarna) eller en kall öl å snackar med polarna eller en granne.
Framtids planer på bilen. dubbla skärmar i baksätet ngn sorts mediaspelare samt ett litet chip för att pigga upp den gamla 140hästarn (D)
Jasså En Hyltebo,hejhej (P)
av Daddan
ketto skrev:Snart en 28 åring från Kolsva utanför Köping, bor i villa, sambo, är på forumet varje dag + många andra forum!
Jobbar som smältare på ett stålverk här på orten, kör en 10 ljusbågsugn, men just nu hemma me dottern, varit hemma sen januari pga för tidigt född son (v.23) som ligger i Västerås nu! Dottern har passerat 1 år så full fart är de!
Fritiden har man inte så mycke av tyvärr då dottern tar mycke tid medans sambon är på sjukhuset med sonen!
Annars har ja en släpvagn står i garaget som renoveras, sysslar me de på kvällarna när dottern somnat! Dock måste våran bil fixas först, trasig visco, går att köra utan visserligen, rattar en Volvo 855 AWD -97....
Har sonen klarat sig vid födsel i V.23!?! Sjukvården är fantastisk i detta land i så fall! Hoppas det fortsätter bra och att inga komplikationer uppstår. Kämpa på!
Användarvisningsbild
av eldaria
Hej du,

Själv är jag ett par månader från 30.
Född i Malmö, men bor i syndernas stad Amsterdam i Holland. Har bott här i 7 år och 5 månader, innan dess var det 4,5 år i Danmark, så har inte bott "Hemma" i Småland ett tag.
Gift för tredje året, inga barn (än).
Hund och katt har man dock.

Jobbar ro-terande skift i en NOC som Nätverks Tekniker för British Telecom.
Hobby inkluderar Datorer generellt, Linux, lite programmering, köra min bil så mycket jag kan, elektronik, Film, natur, resa, ja och en del annat.

Körkort efter tredje försök, 1 gång i Danmark 2 gånger i Holland.
Lyckades få den i 2004.
Första bilen var en Golf TDI jag lånade 3 månader från körskolan med extra pedaler och allt. :-)
Sen blev det en 1 liters Suzuki Swift med hela 3 cylindrar.
Kul bil, men motorn trillade på backen efter nästan ett år, och då blev det att köpa dröm bilen Volvo.
Den kör jag ca; 4500 mil om året i, en Volvo 850 T5 från 94.

Ett av mina största önskningar är att jag kan få ett lika bra betalt jobb i Sverige som jag har här, och sen få råd att köpa hus med Garage till bilen så man kan meka lite, vind/källare att ha som data rum, och en trädgård att grilla i.
Sen kan frugan göra vad hon vill med resten av huset. :-)
Tyvärr är hus priserna här i Holland sjukt höga, så har inte råd till det här.
Och utan ordentlig utbildning så får man inge bra jobb i Sverige. :-(
Användarvisningsbild
av fribbe_740
hello! en sexton snart sjuttonårig eparaggare är jag. går på teknikprogrammet första ring. håller på med ett a-traktor ombyggnadsprojekt av en 745 -87 sedan december. massvis me rost o såna tråkiga saker, o motorn e lite kinkig också. itnressen är väl motorer o bilar (såklart :P) fiske, fester mm. ja de va väl allt
Användarvisningsbild
av Janne Flash
exup skrev:
Janne Flash skrev:En 33 åring från hylte som kollar in på forumet lite då och då för att se om man kan få svar på sina frågor när man ska fixa till bilen eller nått krånglar(och det gör det ju :wink: ).
Bor i en tegelvilla från 50talet med min sambo och våra två barn(F:9år,P: ½år), rattar Volvo V70N på jobbet som taxichaufför. På fritiden pulas det på kåken, i trädgården å på bilen om det blir tid över. när dagen börjar lida mot sitt slut slår man upp en liten wirre(helst en från öarna) eller en kall öl å snackar med polarna eller en granne.
Framtids planer på bilen. dubbla skärmar i baksätet ngn sorts mediaspelare samt ett litet chip för att pigga upp den gamla 140hästarn (D)
Tjenare Putte!

Gissade att det var du när jag såg dig på byn, stå lutad mot en likadan bil som du har i din avatar.

Vi syns på byn
/Taxi Janne
Användarvisningsbild
av exup
Janne Flash skrev:
exup skrev:
Tjenare Putte!

Gissade att det var du när jag såg dig på byn, stå lutad mot en likadan bil som du har i din avatar.

Vi syns på byn
/Taxi Janne
Japp,kul att man springer på folk som man känner på ett sånt här stort forum :D
Användarvisningsbild
av ketto
Daddan skrev:
ketto skrev:Snart en 28 åring från Kolsva utanför Köping, bor i villa, sambo, är på forumet varje dag + många andra forum!
Har sonen klarat sig vid födsel i V.23!?! Sjukvården är fantastisk i detta land i så fall! Hoppas det fortsätter bra och att inga komplikationer uppstår. Kämpa på!
Jepp, V.23+1 för att va exakt! Vägde 570 gram och 32 cm lång när han kom ut! Föddes i Uppsala, bästa stället iaf! Väger nu idag 2370 gr och 42 cm lång! Lite kritiskt några gånger i början men i överlag väldigt bra! Nu är vi i Västerås, närmare hem iaf!
Användarvisningsbild
av Lantz
Danne
16 år
går fordon och extraknäcker som mekaniker!
Har en volvo 740 gl 85 (a-traktor)
en volvo 245 glt (89)
en volvo 142 cab med penta veven (69)
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Tjo, Linn heter jag, bor i Ronneby. Är 22 år och kör en gammal sleten 850 glt. Jobbar som hästskötare, inte så glammigt precis men jag trivs helt ok.
På fritiden så är det bilen, hästarna och vännerna som gäller.

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]