Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som man brukar säga, man kan inte argumentera mot ren dumhet och oförstånd! Har han dessutom bestämt sig för att det sitter en V5:a i bilen hjälper det inte ens om du kunnat öppna på huven och räknat fem spridare/avgasrör på rad, han hade hävdat att det var något annat...

En äldre arbetskollega som jag hamnade i lång och hetsig diskussion med skrek till slut när han hade slut på argument;
"- jag vet att jag har fel men jag ger mig inte ändå!!"
När han sekunden senare insåg var han slängt ur sig blev det snabbt tyst, och det ligger något i det, en del gillar inte ha fel utan fortsätter framhäva sin ståndpunkt med en dåres envishet..

Bild
När jag för länge sedan letade 960 kändes det som att var tredje säljare skrev att den hade V6:a, även bilfirmor. Man funderar ju lite om de aldrig öppnat motorhuven?
Mikko80mikko80 skrev:
Lövet skrev:V5? Måste vara en i princip omöjlig motor att bygga. Har det ens skett nånsin?

Tips är väl annars att be honom öppna motorhuven och titta?
Tror Volkswagen hade V5 motorer ett tag i några bilar
Jag tänkte på V5 som i 90 graders V. Uttryckte mig lite slarvigt. Men tydligen hade det ju gjorts någon motorcykelmotor. Den hade jag aldrig hört talas om.

V5/VR5 har bara 15 grader mellan cylindrarna.
Bild

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]