Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jrb
köpte gasfjädrar på biltema till bakluckan på min v40.
det höll på att sluta med trasig bakruta och klippta fingrar.
Skiten till vänster lossna nämligen när jag skulle stänga luckan...
Skiten till höger repade kanten intill...
Vad säger man.. jävla lotteri att handla där!
:evil:
Användarvisningsbild
av MartinS
Monterade du dom rätt då? Jag har köpt där till flera bilar som jag haft i många år och dom har fungerat perfekt.

/Martin
av jrb
ja, och det roliga är att dom "passar" bara till till den modellen
av uffe_hudik
jrb skrev:köpte gasfjädrar på biltema till bakluckan på min v40.
det höll på att sluta med trasig bakruta och klippta fingrar.
Skiten till vänster lossna nämligen när jag skulle stänga luckan...
Skiten till höger repade kanten intill...
Vad säger man.. jävla lotteri att handla där!
:evil:
Låter för mej som felmontering.. ganska liten riska att detska va fel på båda,,, men ta ett snack med Biltema,,, bättre det än sitta här å klaga först
av jrb
jag har inte monterat dom fel, och ta ett snack med biltema ska jag göra, har inte haft tid att åka dit (igen) bara.
av jrb
sen ska nog inlägget ses som ett tips att se upp med biltemas fjädrar inte allmänt gnäll...
Vidare sprack det översta fästet när fjädern lossnade, men det är upp till läsaren att avgöra varför, jag hävdar fortfarande att det e skit...
av uffe_hudik
Jag är fortfarande av den typen att krånglar nåt så ringer man företaget först... kanske det är första paret som krånglar.. vem vet. jag skulle inte kasta ut mej på nåt forum det första jag gjorde... men det är jag det
av jrb
som sagt det är en varning... och så här i efterhand när jag hört mig för é det många som säger samma sak om BT´s gasfjädrar...
Själv tycker jag det e mkt bra att läsa om andras erfarenheter innan man köper något.
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]