- lör 03 okt 2015, 20:37
#1008877
Haft lite problem med luftbubblor som kommer med i inkommande ledning till dieselpumpen.
Bytte nyss en spridare + bränslefilter och luftade som jag gjorde sist jag bytte filter men då och då kommer det med en bubbla i ledningen.
Har lite problem att starta bilen (speciellt när den har stått i några dagar) går inte på alla cylindrar direkt men efter ett tag hoppar den igång och går som vanligt.
Trodde det hade med trasiga glödstift att göra men jag bytte dom idag och felet kvarstår.
Den gick dock bättre att starta när jag förvärmde glödstiften via Vida men jag tror att det har med luft i pumpen att göra.
Har inga felkoder i systemet nu efter byte av glödstiften.
Bytt partikelfilter förra året men det kan ha tagit lite stryk av den trasiga spridaren.
Vart i Vida var det man startade en regenerering av partikelfiltret? (nybörjare på vida)
Ska kolla o-ringarna i snabbkopplingarna på bränsleledningarna imorgon.
Nån som har någon annan ide på vad det kan vara?
Bytte nyss en spridare + bränslefilter och luftade som jag gjorde sist jag bytte filter men då och då kommer det med en bubbla i ledningen.
Har lite problem att starta bilen (speciellt när den har stått i några dagar) går inte på alla cylindrar direkt men efter ett tag hoppar den igång och går som vanligt.
Trodde det hade med trasiga glödstift att göra men jag bytte dom idag och felet kvarstår.
Den gick dock bättre att starta när jag förvärmde glödstiften via Vida men jag tror att det har med luft i pumpen att göra.
Har inga felkoder i systemet nu efter byte av glödstiften.
Bytt partikelfilter förra året men det kan ha tagit lite stryk av den trasiga spridaren.
Vart i Vida var det man startade en regenerering av partikelfiltret? (nybörjare på vida)
Ska kolla o-ringarna i snabbkopplingarna på bränsleledningarna imorgon.
Nån som har någon annan ide på vad det kan vara?