Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maksis
Lucif3r skrev::???: Det låter väldigt märkligt... Är det manuell eller automat du har?
Ja verkligen, det är en manuell!
rid54 skrev:ABS som fått fnatt kanske? Prova att ta ur säkringen (brukar väl finnas en sån för ABS). Felindikeringen kanske är kvar, men om ABS är inblandat i hackandet och oljudet bör dessa inte dyka upp.
Ja, glömde nämna att ABSen inte fungerar. Enl förra ägaren så måste man byta båda givarna+kablage bak, fast bara den ena givaren är trasig. Ska prova dra ur säkringen om jag hittar en sådan :)
av rid54
Du har väl fått åtminstone ett tips, men vi vet ju inte om du har testat nån åtgärd (som att dra ABS-säkringen). Att ABS inte funkar kan ju faktiskt ha med saken att göra... om det är fel i nån krans/givare så blir ju systemet lite förvirrat. Har bilen antispinn kan det ju bli lite rörigt om det är sensorfel.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kolla över alla ABS-kransar så att dom inte har spruckit. Upptäckte själv häromdagen att min ABS-krans vänster fram hade spruckit dock så märks det inget på absen utan den funkar som vanligt vilket jag tycker är lite konstigt eftersom ringen hade spruckit ganska mycket.

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]