Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maksis
Lucif3r skrev::???: Det låter väldigt märkligt... Är det manuell eller automat du har?
Ja verkligen, det är en manuell!
rid54 skrev:ABS som fått fnatt kanske? Prova att ta ur säkringen (brukar väl finnas en sån för ABS). Felindikeringen kanske är kvar, men om ABS är inblandat i hackandet och oljudet bör dessa inte dyka upp.
Ja, glömde nämna att ABSen inte fungerar. Enl förra ägaren så måste man byta båda givarna+kablage bak, fast bara den ena givaren är trasig. Ska prova dra ur säkringen om jag hittar en sådan :)
av rid54
Du har väl fått åtminstone ett tips, men vi vet ju inte om du har testat nån åtgärd (som att dra ABS-säkringen). Att ABS inte funkar kan ju faktiskt ha med saken att göra... om det är fel i nån krans/givare så blir ju systemet lite förvirrat. Har bilen antispinn kan det ju bli lite rörigt om det är sensorfel.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kolla över alla ABS-kransar så att dom inte har spruckit. Upptäckte själv häromdagen att min ABS-krans vänster fram hade spruckit dock så märks det inget på absen utan den funkar som vanligt vilket jag tycker är lite konstigt eftersom ringen hade spruckit ganska mycket.
Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänst[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]

När är däcken tillverkade?