Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jww87
hej, har en 850 -94 som ska besiktas på fredag.
igår slutade högra vindrutetorkaren fungera, vad kan det vara för fel?
är torkarmotorn trasig?, isf vart köper man ny?
Går bilen igenom besiktignen om bara torkaren på förarsidan funkar?

Mycket tacksam för snabba svar!!

MVH Jocke

Ändrade topic lite. Topic ska vara tydligt relaterad till trådens innehåll, så man direkt ser om man kan hjälpa eller inte.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av ketto
kollat så muttern till torkaren är kvar?? Annars kanske leden har hoppat ur, sitter under plasten framför rutan!
av magento
De är väll bara 1 motor??? Men en axel som styr den andra torkarn?? Jo men de sknog vara rätt kolla till leden(axeln)...
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns bara en motor. Sen är det ett länkarmssystem som får båda torkarna att röra på sig, när det fungerar, alltså.
Min började gnälla för ett tag sedan, så jag hade isär hela mekanismen och smorde upp den, därför vet jag precis hur det ser ut.
av Bred
kan ju säga att jag har varit inne en gång me en bil me bara en torkare, å de släppte de inte.. Å andra sidan hade ja en massa andra fel, så de var kanske därför... :roll:
av Addekarlsson
Bilen kommer inte klara en besiktning om inte båda torkarna går som dom ska.

Som redan sagts, kolla om muttern till torkararmen lossnat. Kolla om splinsen till torkararmen gått åt skogen. Annars är det mest troligt länkaget till den torkararmen som hoppat ur.

Mvh/ Adde
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]