- tis 29 sep 2015, 13:54
Lura mig själv? Du låter väldigt självsäker trotts att du troligtvis aldrig kört en bil med min drivlina.
Moderator: Moderatorer

Alexas skrev:Lura mig själv? Du låter väldigt självsäker trotts att du troligtvis aldrig kört en bil med min drivlina.Nej men jag har kört andra bilar och jämfört förbrukning i olika hastigheter.
Alexas skrev:För er som tvivlar så har ni här en bild i 120 på rak motorväg. Nästan Fulltankad, last i bagaget, massa elektronik igång. Jag har alltså 5,5 i 120 på färddatorn utan någon som helst ansträngning. Vill jag så får jag ner den ytterligare.Gott så. Men skillnaden är stor mellan 120 och 140 och en momentan förbrukning säger väldigt lite.
Kommer alldeles strax vända och istället ta en medelförbrukning på en 20 km lång sträcka i 120 km/h med samma förutsättningar.
Alexas skrev:För er som tvivlar så har ni här en bild i 120 på rak motorväg. Nästan Fulltankad, last i bagaget, massa elektronik igång. Jag har alltså 5,5 i 120 på färddatorn utan någon som helst ansträngning. Vill jag så får jag ner den ytterligare.En sån bild kan jag fixa där min v70 fwd drar 0.35 i 120...
Kommer alldeles strax vända och istället ta en medelförbrukning på en 20 km lång sträcka i 120 km/h med samma förutsättningar.

Nästan 100 på att det är rattl&ari[…]
AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]
Hade lite tur med samma problem som försvann […]