Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Här har vi min skönhet. Ägd i 1 mån nu :) nypolerad med meguiars Ultimate Compound och förseglad med menzerna.

Bild

Bild

Hittills väldigt nöjd Volvo-ägare!
av prahna
Jag blir galen. Nu har min fru sett bilen igen och börjar tveka på färgen....igen...
Jag vill inte ringa säljaren en tredje gång för att byta på nytt...har redan bytt vit->Seashell -> twilight bronze... Finns inga färger kvar nu ju...svart går bort och silver är enl mig en allt för vanlig färg..finns typ bara inscription white och blå kvar...den blå är gubbeblå och den vita e snygg men dyrare och kanske inte värd pengen enl mig. Inscription black e snygg men dock svart...
Får åka o kolla hos Volvo idag så hon får se själv....vill inte tappa min leveransplats för att hon vill byta färg igen....har en vecka på mig att välja om innan allt låses...
Användarvisningsbild
av kez_style
prahna skrev:Jag blir galen. Nu har min fru sett bilen igen och börjar tveka på färgen....igen...
Jag vill inte ringa säljaren en tredje gång för att byta på nytt...har redan bytt vit->Seashell -> twilight bronze... Finns inga färger kvar nu ju...svart går bort och silver är enl mig en allt för vanlig färg..finns typ bara inscription white och blå kvar...den blå är gubbeblå och den vita e snygg men dyrare och kanske inte värd pengen enl mig. Inscription black e snygg men dock svart...
Får åka o kolla hos Volvo idag så hon får se själv....vill inte tappa min leveransplats för att hon vill byta färg igen....har en vecka på mig att välja om innan allt låses...
Haha, känner igen detta.... har bytt interiör färgen 3 ggr redan :D
av Stoffe87
prahna skrev:Jag blir galen. Nu har min fru sett bilen igen och börjar tveka på färgen....igen...
Hehe jag ringde säljaren 4 gånger och besökte dom 1 gång..
Började på en v70 Momentum Onyx
Slutade med v70 sport auto Onyx, voc, PS, tonat, Navi, paddlar, barnlås, styling paketet, det ända jag var 100% på är färgen älskar svarta bilar
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är inne i processen nu..
:)

Har bytt färg.. Röd till "Power blå" (Passar fint på en V60 TE) :)
Lagt till rattvärme
Lagt till laminerade rutor
Tagit bort tonade (p.g.a laminerade)
Ändrat interiör till ljust tak

Nu funderar jag på om det är mer jag glömt (har råd med) eller ska ändra...

Både synd och tur att det inte går att få ventilerade säten.. synd för att jag verkligen ville ha det, tur för att det är så satans dyrt. :D
av Tobson01
Jag känner också igen det där, jag bytte motor från d3 till t4, utrustningsnivå från mometum till summun, la till designpaket och ändrade färg på inredningen. Så det enda som är sig likt är färgen och växellådan från ursprungs beställningen. :)
av prahna
Grrrrrr.....har nu varit på Volvobil och nu säger hon att Twilight Bronze e gubbig, nu vill hon ha den vita igen....SUMMUM skinn ska hon ha med gärna den ljusgrå och jag får då ringa en fjärde gång till säljaren....
Dock tvekar jag på ljus läder med en 3.5åring och en bebis på gång i april....
Stylingkitet ryker det med när summum kommer på. Frugan gillar kjolarna men inte bakspoilern.
av Hbgpolisen
prahna skrev:Grrrrrr.....har nu varit på Volvobil och nu säger hon att Twilight Bronze e gubbig, nu vill hon ha den vita igen....SUMMUM skinn ska hon ha med gärna den ljusgrå och jag får då ringa en fjärde gång till säljaren....
Dock tvekar jag på ljus läder med en 3.5åring och en bebis på gång i april....
Stylingkitet ryker det med när summum kommer på. Frugan gillar kjolarna men inte bakspoilern.
Electric silver då? Enligt mig absolut snyggaste färgen. Och ha mörk interiör som du nämner, tjänar du på med all skit ungarna släpar in med jordiga skor och smutsiga kläder.

Har du beställt till inbyggda bälteskuddar och barnlås ist för baksätesvärme? Om inte så gör det, har själv TRE som barn nu varav minsta är några veckor nu och de inbyggda sparar plats jämfört med vanliga bilstolar/kuddar för barn.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 116
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97