Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perfect_reason
Hej!

Någon som har koll på en bra lösning om man vill ha lite blåare ljus i instrumenteringen i bilen? Såg en bil på Elmia som hade lite mer starkt klarblått ljus (vilket för övrigt va jävligt snyggt). Har letat på diverse ställen utan att lyckas. Beställde lampfärg från Danmobility, men då blev det bara svagare ljus som knappt syntes! Andra ställen som redan är kollade är Elfa, Micro & Realcar! Somebody?
:roll:
//Micke
av thunder and lightning
på x70-bilarna finns det nånstans att köpa färdiga dioder som passar rätt i har jag för mig, iallafall till instrumenthuset. till knapparna brevid ratten får man löda i dioder själv!
av perfect_reason
Ja, jag har hört det också, men det är inget Volvo har, kollat redan =) Frågan om är värt om man får sitta och löda? Förmodligen inte =)

//M
av thunder and lightning
Vet att det finns en kille på http://svenska85x70klubben.se/ som säljer dioder som är klara för montering men jag vet inte om det är till intrumenthuset eller til knapparna! kanske har till allt?? regga dig där och fråga!

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]