Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Du skulle hörsammat mitt svar tidigare, även jag kan Byta oc Clona CEM. Har gjort det åt några och fått lite erfarenhet för när det ÄR och INTE är CEM som är boven :) Lite billigare också :-O)
av Baalder91
johnnype skrev:Du skulle hörsammat mitt svar tidigare, även jag kan Byta oc Clona CEM. Har gjort det åt några och fått lite erfarenhet för när det ÄR och INTE är CEM som är boven :) Lite billigare också :-O)
Har idag varit ute och mätt och kollat, kom fram till att X-matningen från tändningslåset var 5v, den kanske ska vara så men! Jag fick prova att byta RATTLÅSKONTAKTDON från en v70. Då funkade allt utan problem, ska åka till skroten och köpa en begagnad sådan och prova.

Om detta är felet eller inte märker vi.
av Baalder91
Så där ja!

Har nu varit på skroten och köpte en ny kontakt vid tändningslåset, det kostade 150kr och jag tror starkt på att detta är felet då nyckeln känns stummare i lägerna och har inte fått något klick i något relä än så länge!
12030803_1177406622277076_814427175_n.jpg
12030803_1177406622277076_814427175_n.jpg (55.53 KiB) Visad 723 gånger
av prahna
En sak som kan vara bra att tänka på som inte alla tänker på är att man inte bör bryta upp kontaktdon för många gånger då de till slut slits ut och kan få konstiga beteenden. Tex motorstyrets kontaktdon har begränsat antal gånger som man får öppna det enl spec. Har för mig det var 10ggr på vissa märken.

Ett tips om inte låskontaktbytet hjälper. Kolla jordningen då de enheter som fått felkoder satta.
Användarvisningsbild
av greeeken
Du har laddat batteriet skrev du. Men du har inte testat för att se om det är friskt?
Vad hjälper det att ladda ett batteri som är trasigt?
Våra volvisar är extremt känsliga när det gäller batteriet.
Efter att ha sett filmsnutten så känns det ju som batteriet är dött.
av Kuisma
Precis. Jag håller med greeeken. Prova att byta batteri. Det är nog det första jag hade testat. Jag hade själv en del lustiga saker på min v70. Bilarna i dag är otroligt känsliga på elen.
av Baalder91
wissel skrev:Om du har Drag monterat så kan det ibland ställa till det rejält.
Själv drar jag isär kontakterna bak till draget varje vinter.....bara en idé !
Kuisma skrev:Precis. Jag håller med greeeken. Prova att byta batteri. Det är nog det första jag hade testat. Jag hade själv en del lustiga saker på min v70. Bilarna i dag är otroligt känsliga på elen.
Har glömt att skriva att felet är löst! Det var elen vid nyckellåset ( Bilden jag visade tidigare ) som glappade initu, en liten fjäder som hade korvat ihop sig :)

Tack för alla tips och svar, det hjälpte :)
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]