Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alexas skrev:Kan du inte posta bild bilnörden? Har varit inne på ramp själv.
Har lite bilder på min Garage sida finns även ett video klipp (länk finns i signaturen)
2 bilder från sidan http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... us#p973849
Jag betalade 4800 för monteringen. Det är väl en sats med det som behövs. Jag har ingen knapp i min det ligger bara i menyn under ljusinställningar. Men det går ju att använda en elsats anpassad till ramper, knycka ström från helljuset.
PatrikPiteå skrev:Den passar perfekt innanför locket monteringen tog 5min har kört med 55w xenon förut tycker då att denna sats matchar både i ljusbild och styrka
Blir nog att testa dessa i nya bilen. Det är ju en V60 MY16 men det borde vara rätt så bra utrymme där med så dom borde få plats.
Bilderna du posta tidigare blev ju som man trodde, svårt att fånga hur dom lyser :(

Ser ju att vi nästan är grannar bara ca:30mil mellan oss :D Vi kan ju höras om vi ska mot varandras orter så man får ta en titt i verkligheten :D

Med vänlig hälsning
Per
Alexas skrev:
Bilnörden skrev:Den rampen jag har lyser både längre o bredare än orginalet (minst 400m). Som jag ser det så räcker det med denna. Men det beror ju lite på vad och hur mycket man vill ha. Ljudbilden är jämn.
Är det en ramp TS ska sätta upp? Jag hade för mig att han bara skulle konvertera sina H7-lampor.

En led-ramp tror jag isåfall på! Har sett tester och vissa (dyra) ger extremt bra ljus! Volvo säljer väll nuförtiden LED-ramper som de kan montera?
Den den billigare LED350 Volvo erbjuder är skräp, den dyrare som Volvo(Bilia) säljer är VisionX, dvs gräddan av gräddan när det gäller ramper och tillsammans med Rigid Industries ramper det enda som kan mäta sig med konventionella extraljus, i med xenon i extraljus så krävs det ramper du måste ha på taket(40"+) för att få plats med på bilen före att komma nära men ändå inte matcha. Billiga kinaramper lyser alltid kortare och sämre oavsett Cree 10W/st eller annat med ett undantag och det är Viklights ER2 23"+ 240W+ och samma ramp under annat namn men baserade på Osrams dioder med fiskögon och MAX 20-40 graders spridning på dom yttre dioderna, inte upp till 90 som billigare på ebay har och kan förväxlas med denna som inte lyser långt nog ensamt och kraftigt överspecade då man får ut ca 50-60% av angiven effekt och lumen.
Skall man ha ramp så är det VisionX XPR som gäller under nummerskylt i gapet då den är mest lämpad där av ramperna som erbjuds eller den fetare Xmitter på taket. Alt Rigid SR2. Övrigt skall man hålla sig långt borta från om man inte vill bli besviken. Har sett en viss transportbil i Västerås som lyser helt OK med enbart VisonX proodukter. När Volvo( Bilia) erbjuder VisionX så är finansieringen inget problem då det bara är att toppa krediten på kortet.
Det borde finnas någon form av "aftermarket" adapter som känner av nyhetssändningar.
Vet någon om det finns.?
Jag tycker det är skitdåligt av Volvo att vålja bort den funktionen.

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]