- tis 22 sep 2015, 13:24
#1005681
Dieselvärmaren har en bränslepump och cirkulationspump som drivs av el samt att den startar kupefläkten för att värma kupen så det går hårt åt batteriet.
Jag körde inte en Aygo men en Auris i somras. 1.4 diesel D4D, gillade den inte. Inte bekväm och konstig utväxling där 6:an låg nära 5:an. I motlut på motorvägen fick man växla ner eller åka med full gas på 6:an. När det regnade på taket lät det som man satt i en plåtburk. Sedan drog den 0,49 på vår långkörning som inte är imponerande för en ny snåldiesel.
Jag körde inte en Aygo men en Auris i somras. 1.4 diesel D4D, gillade den inte. Inte bekväm och konstig utväxling där 6:an låg nära 5:an. I motlut på motorvägen fick man växla ner eller åka med full gas på 6:an. När det regnade på taket lät det som man satt i en plåtburk. Sedan drog den 0,49 på vår långkörning som inte är imponerande för en ny snåldiesel.
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18

Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18