Moderator: Moderatorer

Idag har jag satt dit lite tvättad inredning samt tvättat plastdetaljer.

Upptäckt en kylarvattenläcka och "rekondat" hö bak stänkskydd. :D Tvättat bakom stänklappen och gjort det svart med varmluftspistol. =)
Inför Barkarbyträffen som jag precis kom hem från:
Tankat.
Rejäl utvändig tvätt och putsat upp henne lite med Meguiars Quik Detailer.
Torkat rent i motorutrymmet och kört lite däckpolish på synliga kåpor.
Däckpolish på alla 4 däck.
Tagit bort V50 och 1.8F från bakluckan, Volvo får däremot sitta kvar. Men jag gillar det nog, det ser ganska rent och trevligt ut utan emblemen. Alldeles för trött för att hiva upp en bild på resultatet så det kommer imorrn.
grillchips: Trevligt med Meguiars produkter, har nog helt fastnat för de nu, skulle "blöta" upp en fågelskit som torkat in i solen idag och den stora bajsblaffan lossnade av att bara hälla lite vatten ur en flaska på :)
Micce: Definitivt, det är trevliga prylar om än lite kostsamma. Å andra sidan så är det inte mycket som skiljer tillverkarna åt i pris när man kommer upp till mer "vettiga produkter." Kör BVE Grön som avfettning nu och den gör susen, men det är en 125kr för 1l (som spädes ut rejält förstås) men sedan en diamantduk för avtorkning a 160kr osv. Bara betala o se glad ut. :D
Lite bilder från gårdagen:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Idag blev det en omgång Meguiars snabbvax samt plastrengöring och däckglans av samma fabrikat. Tänkte vaxat bilen med maskin, men det får bli senare i höst...
Vad roligt att läsa allas inlägg! Värmer i grenrörsbelysningen, ha ha.. :wink:
Iallafall så beställdes nya bromsbackar, vita blinkers, bränslefilter, tändstift samt vevhusventilation till min 744 -87, - så blir som julafton denna vecka och känns skönt att rå om något annat än sig själv :D
Trevlig söndag kväll allesammans!!
Får bjuda på en bild från Barkarbyträffen jag med :D Hade turen att få glida in och ställa mig hos Meguiar's tillsammans med bland annat Rille-Ks sinnessjuka V50. :D Fick en del beröm över putsen på bilen, även fast man inte platsade in bredvid extrembyggena :oops:

Bild
  • 1
  • 418
  • 419
  • 420
  • 421
  • 422
  • 1912
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]