- lör 19 sep 2015, 21:45
#1005022
Måste tyvärr hålla med att T5´an vea inte är någon höjdarmotor.
Det känns tydligt att det är en trimmad fyra med dåligt vridmoment.
Hade tidigare en S80 2.5FT med chip från Autotech och den femman gick verkligen bra.
För vardaglig körning så duger vea motorn alldeles utmärkt men i kombination med automat och
stadskörning så är den inte speciellt snål för att vara en ny motor.
När du sedan börjar att gasa lite så märker du att fyran kommer till korta direkt.
Det är som om det fattas kraft i den när det börjar gå lite fortare och i hög fart känns den till och med lite slö.
Har inte provkört T6 vea kanske är den lite rappare med kompressorns hjälp?
Sen är inte ljudet från motorn direkt upphetsande det låter verkligen som en liten trimmad motor.
Det känns tydligt att det är en trimmad fyra med dåligt vridmoment.
Hade tidigare en S80 2.5FT med chip från Autotech och den femman gick verkligen bra.
För vardaglig körning så duger vea motorn alldeles utmärkt men i kombination med automat och
stadskörning så är den inte speciellt snål för att vara en ny motor.
När du sedan börjar att gasa lite så märker du att fyran kommer till korta direkt.
Det är som om det fattas kraft i den när det börjar gå lite fortare och i hög fart känns den till och med lite slö.
Har inte provkört T6 vea kanske är den lite rappare med kompressorns hjälp?
Sen är inte ljudet från motorn direkt upphetsande det låter verkligen som en liten trimmad motor.
XC90 T8 Ultra Dark -25
XC60 T5 AWD R-Design Polestar -20
S90 D5 AWD Inscription -17
S60 T5 R-Design -15
S80 2.5FT -10
S80 2.5T -05
850 GLT -94
745 GL -91
XC60 T5 AWD R-Design Polestar -20
S90 D5 AWD Inscription -17
S60 T5 R-Design -15
S80 2.5FT -10
S80 2.5T -05
850 GLT -94
745 GL -91