Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?! *Omröstningen avslutad.. jag bytte till Power Blå!* :)

Vit solid
1
2%
Röd solid
10
20%
Svart solid
3
6%
Power Blå Metallic
16
31%
Flamenco Röd Metallic
Inga röster
0%
Bright silver Metallic
1
2%
Inscription Electric silver
12
24%
Seashell beige Metallic
8
16%
Användarvisningsbild
av joel80
Du har rätt när det gäller att det är allt för dyrt med 9000k i mellanskillnad... Och att det blir mindre snålt med 18"... Men om jag lyckas köra rätt snålt med 17" (och tillräckligt mkt el) kanske det ändå kan bli 18" framöver.
Användarvisningsbild
av ER
Personligen hade jag valt Powerblå eller Flamencoröd om jag avvikit från Svart metallic. Tycker det är för mycket röda bilar i solid färg för att man ens skall uppmärksamma dessa längre och jag kommer aldrig köpa bil i solid färg igen om jag kan välja.
III skrev:Tror du gör rätt i laminerade rutor. Själv hade jag skippat toningen ty jag tycker det känns som något "raggargrabbarna" runt stortorget har på sina 740:s. Tycker det ser seriösare och mognare utan toning, men smaken är som baken..... Jag tycker dock det är snyggt om det är svagt tonat på alla sidorutorna men det är ju både förbjudet och helkasst att köra med när det är mörkt. Vilket ä'ven toningsfilmen är vid backning.
Allt är relativt. Även om jag inte hade något val så är originaltoningen på V70:s laminerade rutor inget jag har problem i mörker att backa med men då är den heller inte onödigt mörk som filmer kan vara men tillräckligt för att bilar bakom kan ligga på helljuset utan att man irriteras för mycket av det som när man saknar toning på bakrutan och allt ljus kommer rakt in i nacken, i värsta fall finns speglar på utsidan att utnyttja ihop med backljuset. Skulle kunna tänka mig steget mörkare som V60 har till nästa sommar så klurar på ev. ljusaste filmen för att göra det något mörkare. Med toning på bakre sidorutor och bakrutor i bagaget finns inget behov av toning på främre sidorutor då dom blir mörka av sig själva om man har tonat på bakre rutorna när inget ljus kommer den vägen. Toning av främre sidorutor dock ser bara B ut och raggarstuket i sin kompletta utförande, än värre på bilar som aldrig haft fabrikstoning då det tenderar att gå till överdrift i mörkhet när det väljs och jag har själv gjort samma misstag på 90-talet med kolsvart film som inte var rolig i mörker.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag funderar också på powerblå.. Men alla bäckar små... Det är redan en stor flod av pengar som rinner iväg. Vet inte om jag kan övertala mig själv att det är värt nästan 8k med annan färg.

Toning på framrutorna skulle aldrig falla mig in! Olagligt och puckat.
av HVTH
joel80 skrev:Jag funderar också på powerblå.. Men alla bäckar små... Det är redan en stor flod av pengar som rinner iväg. Vet inte om jag kan övertala mig själv att det är värt nästan 8k med annan färg.

Toning på framrutorna skulle aldrig falla mig in! Olagligt och puckat.
Planerar du att ha bilen i 3+ år är det klart värt investeringen tycker jag. En bil specad som din med både drivlina och utrustning borde nästan vara olaglig att ha i solid färg. :P Men klart, något måste man ju alltid kompromissa med när man köper bil.
Användarvisningsbild
av grillchips
8k för en annan färg är väl en piss i havet i förhållande till totalkostnaden Joel? ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Problemet är att man ju redan resonerat så på diverse tillägg..
Användarvisningsbild
av ER
Då är det bara plocka av saker värda 8k OM budgettaket är fast så 8k extra inte ryms. Var glad att det inte är en XC90 vi pratar om då det i början fanns en mattblå färg jag var väldigt svag för men kostade skjortan om minnet inte sviker så var jag spekulant på en sådan hade det blivit just denna unika färgen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja den blåa kostade väl en 22-25k extra om jag minns rätt?
Kör på rött Joel, den är snygg. Med tanke på hur många röda som rullar så verkar den ju poppis och bör sedermera inte vara svårsåld när det blir dags. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Men kollar man lite mer på "Power blå" blir man ju så sugen.. Kanske får ta ett snack med säljaren på måndag och se vad han kan göra på priset... 7900kr listpris på den.
uploadfromtaptalk1442672973531.png
uploadfromtaptalk1442672973531.png (1.4 MiB) Visad 715 gånger
Användarvisningsbild
av Brainy
grillchips skrev:8k för en annan färg är väl en piss i havet i förhållande till totalkostnaden Joel? ;)
Exakt! Dessutom så räknar han med 45% restvärde om tre år, dvs 8k x 0.55 = 4400kr och av det har han fått dra halva momsen -> 4400 x 0.875 = 3850 kr. Genom 36 månader = 106 oskattade kronor i månaden, skulle du ha ut det i handen så hade du haft typ en femtilapp kvar, så för två glassar i månaden får du metalliclack. Så åk nu till bilbolaget på måndag och lägg till både metallic och fälgar 8) :lol: :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås