- fre 18 sep 2015, 22:40
Personligen hade jag valt Powerblå eller Flamencoröd om jag avvikit från Svart metallic. Tycker det är för mycket röda bilar i solid färg för att man ens skall uppmärksamma dessa längre och jag kommer aldrig köpa bil i solid färg igen om jag kan välja.
III skrev:Tror du gör rätt i laminerade rutor. Själv hade jag skippat toningen ty jag tycker det känns som något "raggargrabbarna" runt stortorget har på sina 740:s. Tycker det ser seriösare och mognare utan toning, men smaken är som baken..... Jag tycker dock det är snyggt om det är svagt tonat på alla sidorutorna men det är ju både förbjudet och helkasst att köra med när det är mörkt. Vilket ä'ven toningsfilmen är vid backning.
Allt är relativt. Även om jag inte hade något val så är originaltoningen på V70:s laminerade rutor inget jag har problem i mörker att backa med men då är den heller inte onödigt mörk som filmer kan vara men tillräckligt för att bilar bakom kan ligga på helljuset utan att man irriteras för mycket av det som när man saknar toning på bakrutan och allt ljus kommer rakt in i nacken, i värsta fall finns speglar på utsidan att utnyttja ihop med backljuset. Skulle kunna tänka mig steget mörkare som V60 har till nästa sommar så klurar på ev. ljusaste filmen för att göra det något mörkare. Med toning på bakre sidorutor och bakrutor i bagaget finns inget behov av toning på främre sidorutor då dom blir mörka av sig själva om man har tonat på bakre rutorna när inget ljus kommer den vägen. Toning av främre sidorutor dock ser bara B ut och raggarstuket i sin kompletta utförande, än värre på bilar som aldrig haft fabrikstoning då det tenderar att gå till överdrift i mörkhet när det väljs och jag har själv gjort samma misstag på 90-talet med kolsvart film som inte var rolig i mörker.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..