- mån 07 sep 2015, 16:28
Jaha då har oturen med bilar visat sig för mig igen. I morse när jag kom ut till bilen och vred på tändningen så brummade bilen igång men slocknade direkt av sig själv trots att jag gav gas. Vid alla efterföljande försök att starta bilen så hörs bara ett tydligt klickande ljud ifrån motorrummet, det klickar om och om igen med en snabb takt så länge jag vrider runt nyckeln i startpositionen. Bilen brummar inte igång mer utan det gjorde den endast på första försöket.
Batteriet verkar helt fulladdat och vi försökte starta den med start kablar men det blir bara exakt samma klickande ljud trots att man har kablar kopplade till annan bils batteri.
Bilen är en V50, årsmodell 2005.
Bilen körde jag sist i förrgår och då funkade den helt som vanligt, märkte ingenting utöver det vanliga. Nu helt plötsligt från ingenstans blir det såhär på morgonen.
Jag kan ingenting alls om bilar så jag har inte en aning om vad det kan vara.
Så jag vore jätte tacksam om någon kunde ge en hint vad det skulle kunna vara för något som hänt, så klart att det är kanske svårt att veta men någon som kan om bilar kanske känner igen symptomen och kan säga nåt om saken? Jätte tacksam för svar.
Tack på förhand.
Batteriet verkar helt fulladdat och vi försökte starta den med start kablar men det blir bara exakt samma klickande ljud trots att man har kablar kopplade till annan bils batteri.
Bilen är en V50, årsmodell 2005.
Bilen körde jag sist i förrgår och då funkade den helt som vanligt, märkte ingenting utöver det vanliga. Nu helt plötsligt från ingenstans blir det såhär på morgonen.
Jag kan ingenting alls om bilar så jag har inte en aning om vad det kan vara.
Så jag vore jätte tacksam om någon kunde ge en hint vad det skulle kunna vara för något som hänt, så klart att det är kanske svårt att veta men någon som kan om bilar kanske känner igen symptomen och kan säga nåt om saken? Jätte tacksam för svar.
Tack på förhand.
- By dieselkenneth