Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Jag klappar ofta Betty Blue på instrumentbrädan efter långkörningar och berömmer henne, sambon tycker väl mest att jag är dum i huvudet men vadå, jag gillar min bil och jag hoppas liksom att det är ömsesidigt. :lol:
Bandet till ens bil är heligt och fint ;) Har hänt att man pratat med sin bil också haha!
Matchmiss: Precis! Sambon borde ju bara vara nöjd egentligen, hon är delägare på bilen och bör väl vara nöjd över att jag tar hand om blåa faran. ;)

mattish: Visst är det så. En av xxx gånger har de faktiskt ringt mig, då var det UPS som körde ut. Borde vara provisionsbaserat, jävlar va paket skulle bli levererade. Jag har varit med om att budet inte ens varit förbi men ändå uppdaterat statusen till "inte hemma/ej nåbar", Posten fick sig en rejäl utskällning varpå de ringde upp chefen på terminalen som i sin tur ringde upp chauffören som snällt fick komma förbi och ge mig paketet. :lol:
Oljeservice på Volvo. Fick anmärkning på att växellådan eventuellt läcker olja, och att det finns slitagetecken på hjälpremmens baksida. Men ja, vad gör det. Är väl lika bra att pengarna flyger som man själv känner sig i livet för stunden, åt helvette. :x
Hämtade ut detta, om in- och utlopp är fel så måste jag nog ha ihjäl någon.
Bild
grillchips: Det var på tiden :wink:

En annan har besiktigat idag, klarade det fint men de påminde om att det snart är dags att byta länkarmsbussning vä fram. Skulle ändå boka tid för service, den har inte riktigt rullat 2 000 mil men det är strax 1 år sedan så "min" volvomek får byta den med då. 15 000 passerades förra veckan med, det kändes lite i magen :wink:
Micce: Jävligt på tiden. ;) Hade nog kunnat få det förra veckan om tyskarna skickat ut kolli-id som utlovat, men som jag fick be om.
Ska byta i helgen när jag får tillgång till svärföräldrarnas garage. Har ju flerbilsgarage här men ljuset är inte speciellt spännande. Så förhoppningsvis kan jag boka tid för påfyllning och koll av systemet i början av nästa vecka.

Länkarmsbussningen byter du väl själv på nolltid! ;)
grillchips skrev:Micce: Jävligt på tiden. ;) Hade nog kunnat få det förra veckan om tyskarna skickat ut kolli-id som utlovat, men som jag fick be om.
Ska byta i helgen när jag får tillgång till svärföräldrarnas garage. Har ju flerbilsgarage här men ljuset är inte speciellt spännande. Så förhoppningsvis kan jag boka tid för påfyllning och koll av systemet i början av nästa vecka.

Länkarmsbussningen byter du väl själv på nolltid! ;)
Hehe, jag har också ett stort garage under lägenheterna och ja ljuset är riktigt kasst där. Knappt så man kan dra över en snabbvaxning för hand ens.
Ja jo jag vet att den bussningen går kvickt men han sa att han byter den medans han tömmer oljan så det blir bra pris. Gillar att pilla bil men inte under den av någon anledning :)
  • 1
  • 406
  • 407
  • 408
  • 409
  • 410
  • 1912
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]