NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbarnet får äntligen komma ut i trafiken med sin Volvo C30 Coupe. Klarade körkortet idag och får göra vägarna osäkra i 30 km/tim. Hon är såå lycklig....
3002091.jpeg
3002091.jpeg (150.38 KiB) Visad 371 gånger
Bilden visar en annan likadan bil
Användarvisningsbild
av lennarte
Hon och en kompis har varit ute och kört i eftermiddag. Ska ner och titta på den i morgon. Det lyser på panelen och ett halvljus har slocknat.......
Någon som vet var lågtrycksporten till AC fyllningen sitter??? Hon vill ha AC I bilen......
Det är en -12 års modell med bensinmotor
Varit ner och fått igång kylan i bilen. Där sitter ECC i den. Men fyllning funkar som vanligt. Fläkten på full fart och max kyla på. Efter en stund klickade det till i kompressorn och den gick igång. Efter ytterligare en stund (med stängda dörrar och fönster) kom välkommen kyla.....Får se hur länge det räcker. Är där en läcka så håller det bara några dagar.
Ska kolla på bromsar/hjullager vänster bak senare, det låter lite ibland därifrån.
Expansionskärlet är sprucket en 2 -3 cm uppepå, ska se om der går att limma igen det
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]