- ons 18 apr 2007, 22:18
Jag känner dessutom till en handlare i småland som har bilar som stått bra mycket längre än två år och samlat damm. Ingen i den trakten förstår vad han lever på eftersom han "aldrig säljer några bilar" som en bekant sa en gång. Roade mig, för något år sedan, med att kolla upp en av hans bilar som bokstavligen stod längst in i hörnet och den hade firman ägt i 7 år! :shock: Avställd dessutom sedan förvärvsdatumet! Har alltså inte ens rullat i "firmans tjänst"....
Så nog finns det "långliggare" ute i bilhallarna, även om det inte är så speciellt vanligt.
Jensen skrev: Att man skulle ha bilar som stått i över 2år i lager stämmer inte.Jo, ibland gör det faktiskt det! Märkligt nog.... Kan ju knappast vara speciellt ekonomiskt att ha kapital bundet så länge. Kan kanske till och med löna sig att sälja en sådan bil med förlust bara för att få "rotation" på utbudet, och kapitalet.
Jag känner dessutom till en handlare i småland som har bilar som stått bra mycket längre än två år och samlat damm. Ingen i den trakten förstår vad han lever på eftersom han "aldrig säljer några bilar" som en bekant sa en gång. Roade mig, för något år sedan, med att kolla upp en av hans bilar som bokstavligen stod längst in i hörnet och den hade firman ägt i 7 år! :shock: Avställd dessutom sedan förvärvsdatumet! Har alltså inte ens rullat i "firmans tjänst"....
Så nog finns det "långliggare" ute i bilhallarna, även om det inte är så speciellt vanligt.
MVH // Magnus
-------------------------------------------------------
"For once you have tasted flight You will walk the earth with your eyes turned skywards
For there you have been And there you will long to return"
Leonardo Da Vinci 1452 - 1519
-------------------------------------------------------
"For once you have tasted flight You will walk the earth with your eyes turned skywards
For there you have been And there you will long to return"
Leonardo Da Vinci 1452 - 1519