- fre 28 aug 2015, 14:35
När det gäller om ska ta det lugnt och försiktigt så är det nog också bra men i 120 och 5 m bakom är det inte läge för sånt om det går fel det allra minsta. Jag ger mycket hellre dom bakom problem än kör in framförvarande. Visst finns sannolikheten att någon längre bak också ligger för nära men jag vet ju att jag ligger för nära och då har utan tvekan en fartminskning här högst prioritet.
Alltså programvaran behöver förbättras på denna punkt.
mf135 skrev:Sorry, det var inte meningen att överdriva om det uppfattas så. För mig är full abs-insats när man tvingas själv eller med stöd av Exx (kommer inte på vad det heter) få alla hjul att jobba för full inbromsning. Den andra ytterligheten när det gäller abs-insats är om ett hjul på tex en isfläck gör en liten knappt märkbar insats. Hur som helst i 120 och 5m bakom så ligger nog full insats rätt nära iallafall om man ser ett par bromsljus.
... en full abs-insats knappast vad man önskar sig om man talar om trafiksäkert beteende. Varför inte upprätta rätt avstånd så fort som möjligt?
Hur menar du här? Är inte de två fetmarkerade samma sak?
"Lungt och försiktigt" tycker jag nog är en bättre lösning än "så snart som möjligt". Annars propagerar du ju lätt problemet bakåt, och det blir inget bättre av.
När det gäller om ska ta det lugnt och försiktigt så är det nog också bra men i 120 och 5 m bakom är det inte läge för sånt om det går fel det allra minsta. Jag ger mycket hellre dom bakom problem än kör in framförvarande. Visst finns sannolikheten att någon längre bak också ligger för nära men jag vet ju att jag ligger för nära och då har utan tvekan en fartminskning här högst prioritet.
Alltså programvaran behöver förbättras på denna punkt.
XC60 Rdesign MY19
BMW 525D 3,0 F10
BMW 525D 3,0 F10
- By 246