Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Har du försäkrat i Volvia har du väl motorskadeförsäkring(tror jag den heter) och betalar bara självrisken. Begränsas av miltal och om du köpt privat eller firma. Kanske finns på andra försäkringsbolag åxå, men kolla med ditt bolag.
Användarvisningsbild
av greeeken
Batterit tror ja
av Frigge
greeeken skrev:Batterit tror ja
Brukar inte bli specifika DIM felkoder av batteriet.
av viadrus
jaha då har jag haft isär hela dimen och mätare. kollade efter några synliga fel som lödningar som släppt eller sånt enkelt men ack nej. testade dimen igen efter oxå men nä samma problem naturligtvis. Nu återstår väl frågan om man kan fjäska med skroten och få testa ett dim innan man köper det. vore tråkigt om det inte är det felet. jag får tacka för tipsen och återkommer om nån vecka med förhoppningsvis lösningen på det hela. Ps....ni envisas med batteriet hehe. bland det första jag testade var ju ett nytt batteri.
av viadrus
Nu kommer en sjuk fortsättning på detta skitfel..... idag när jag var ute och körde smällde allt igång igen....nästan allt mätare lampor å all skit flög igång bara trip mätarens siffror och den andra som inte lyste men jag lyste på dom med ficklampa och då rörde dom på sig. SRS service airbag var kvar på färddatorn oxå men annars gick allting tills det hängde sig så mätarna satt fast men antingen var det slumpen eller så funkade det när jag knackade på mätarhuset så small det igång igen för att funka hela vägen hem och till korvmojen. Finns det nån som kan laga såna här mätarhus om man har nåt glapp eller nåt i dom eller kan det vara nåt med srs'n ändå...? såg att s80 och s60 haft samma dilemma på detta forum men det har varit olika grejer som varit orsak.
av Frigge
Du har ett nätverksfel. Bara för att DIM:en visar symtomen behöver det inte vara den som är trasig, kan lika gärna vara en Dörrmodul som slår ut nätet.
av viadrus
Låter intressant nu börjar vi komma nån vart. Har nu märkt i hela veckan att kombit fungerar inte på morgonen när det är kallt/fuktigt ute sen på eftermiddan när solen legat på å det är typ varmt i bilen så funkar det ...varenda dag har varit likadant. mer ideer?
av olson
Vad är DIM ?
Användarvisningsbild
av greeeken
MEn hur svårt kan det vara att kolal batteriet
Kolla det först innan du gör nått.
Allternativt låna ett från nån polare o så o testa på din bil.
HAr laddlampan tänts så äre generator eller batteriet.
Startmotorn kan snurra runt som valigt men batteriet ger inte den rätta strömmen.
Då blire massa skumam fel.
av viadrus
men jag tar det igen.... jag har bytt batteriet mot ett nytt och jag har mätt upp laddningen den är 14v och laddlampan lyser inte alls och inte nåt annat heller för den delen.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]