Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev: tor 03 maj 2018, 17:01 Min och min. Men körde tio mil i en V60 T5 BiFuel (antar att det är VEA?). Bra drag men lite själlös och tråkigt ljud, som en saabmotor ;-)
Japp VEA är det, har likadan i vår v70 och tycker allt det går helt ok 8-)

men tråkigt ljud i saabmotorer det kan jag inte hålla med om :-o :mad: 8-) ;-)

AndreasThn skrev: fre 04 maj 2018, 00:01
SBergdahl skrev: tor 03 maj 2018, 17:01 Min och min. Men körde tio mil i en V60 T5 BiFuel (antar att det är VEA?). Bra drag men lite själlös och tråkigt ljud, som en saabmotor ;-)
Japp VEA är det, har likadan i vår v70 och tycker allt det går helt ok 8-)

men tråkigt ljud i saabmotorer det kan jag inte hålla med om :-o :mad: 8-) ;-)

Jag har bara 9-5 Aero som referens. Morr men ingen sång direkt är mitt minne :)

Men gick bra gjorde den, precis som VEA T5:an. Att Sunfleet hade vinterdäck på bilen förtog ju saken lite iofs.
Är man sist som fått på sommarhjulen?
I dag på eftermiddagen kom sommartofflorna på bilen, blev nya däck också på fälgarna.
Det blev Nokian Hakka Black 2 denna gång
JEriksson skrev: fre 04 maj 2018, 17:57 Är man sist som fått på sommarhjulen?
I dag på eftermiddagen kom sommartofflorna på bilen, blev nya däck också på fälgarna.

haha ja du.. finns antagligen fler som inte satt på sommardäcken(beroende på deras väglag ser ut, själv har man haft sommarpuckar sedan tidig april. kom inte en droppe snö
JEriksson skrev:Är man sist som fått på sommarhjulen?
Beror väl lite på vart man bor, snöade väl i Kirina 1:a maj? :party:
Idag blev det en utvändig tvätt och avtorkning, motortvätt, dammsugning och tvätt av tygmattorna och övriga invändiga textilytor (vattnet i maskinen blev kolsvart :-o ...), invändig avtorkning av paneler och dörrgångar.
Tog 2 timmar... :-)
Hade den på service i måndags. Noterade att min åf kör med mobil istället för castrol som det varit tidigare.
Har även varit ett prov av tålamodet att tanka, sedan i höst-vinter nån gång. Har slagit ifrån runt 2-6L. Tydligen tät kolkanister, blir ett byte framöver så får vi se om det hjälper.
  • 1
  • 930
  • 931
  • 932
  • 933
  • 934
  • 1912

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007