Moderator: Moderatorer

Isbiten skrev: tis 01 maj 2018, 06:55 Jag har en del frågor, men känner inte riktigt att dom förtjänar sin egen tråd (önskar det fanns en fråga tråd :D ).
Testar här.

Hur dåligt är det använda billtvätt jämför med handtvätt?
Ämnet borde ligga i en egen tråd på bilvårdsdelen, nåväl...
Det är en smaksak. Jag skulle aldrig tvätta i maskin med borstar, eftersom jag med bestämdhet tror att det repar bilen. Om inte efter en gång, så åtminstone i längden...
Sen är det lite tankeskingrande att tvätta bilen, vilken dessutom blir bättre tvättad om man gör det förhand än i maskin. Tvättens borst kommer inte åt överallt.
Vintertid spolar maskinen din bil med "renat" vatten från bilarna innan.
Jag försöker avsätta några timmar varje helg till tvätt.
Är det en bil man inte bryr sig om så kan man lika gärna köra den i maskintvätt. Men är det en bil man vill hålla i bra skick så är handtvätt att föredra. Maskinerna kommer inte alltid åt så bra och vad är det för mening att låta maskinen göra ett jobb man i alla fall får göra om sedan? Med några väl valda produkter och 30 minuter i en gör-det-själv-hall varann / var 3:e vecka så kommer man långt.
Glöm inte att en dålig handtvätt går att likställa vid en maskintvätt med borstar!

Monterat bakre stänkskydd på V90n.
Bild

Efter det så blev det en liten svängom i en NA V12 med manuell låda, inte supertrist men lite småsvettigt:
Bild
Första sportbilen jag kört, så bara det var ju en upplevelse! 550 Maranello med urläcker inredning, underbart ljud, otrolig väghållning och stenhård koppling. :D
Hellman skrev: tor 03 maj 2018, 06:52 Pimpat fyra dörrar...

Bild
Hej!, vart köpte du själva chromet? jag funderar om jag ska byta ut mina 4 också, då 2 vid framdörrarna börjar lossna färg runt om plasten,

det är enkelt att ta ur dom va? falsben/plastverktyg och trycka upp plasten?
  • 1
  • 929
  • 930
  • 931
  • 932
  • 933
  • 1912

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007