Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Vinterdäcken satt ju redan på när jag köpte den... förra ägaren hade antagligen slängt på nya på sommarfäljarna, så jag köpte med kompletta 20" Thalassa sommarhjul som får invigas till våren (när de levererats).

Bild

Annars har jag vinterbonat genom att byta textilmattorna mot tråkigare, men tåligare gummimattor och monterat (klätt in baksidan av förarstolen med) spark/smutsskydd. Nu funderar jag bara på om jag ska lägga en beställning på Autoplugin Therminal http://autopluginstore.com/en/volvo/v1r ... minal.html för att kunna fjärrstyra värmaren eller om jag ska låta Volvo montera elektrisk motorvärmare och kupéuttag... eller om jag ska skita i båda då det är hustrun som oftast (alltid) har bilen till jobbet och jag ändå får traska mina 20-30 min i ur och skur... (hon tycker dessutom att allt sånt är onödiga utgifter...)
Idag har jag bytt höger dimljus fram gick sönder när nåra inavlade punkare slängde ut en ej ur drucken ölburk från sin bil ute på stora vägen
och den var ju tvungen o träffa min bil :( . men jag har deras reg nummer :evil:
börne skrev:Kört pärlan riktigt jävla hårt... hela 37km/h på en 30 sträcka, det kostade 2000kr :evil:
Är de så petiga nu för tiden? 7 km/h för mycket. :o Men 30-vägar bedömer de väl extra hårt på och visst kan man förstå det. Men surt ändå, bara bita i äpplet.
Sen är det där ju också troligen siffrorna efter att dom dragit av "felmarginalen" på 3km/h. ;)
Fick precis 500 i böter för att ett rätt kul fel inträffat på bilen drl o halvljus lös samtidigt i auto läget, när jag startade bilen igen lös bara Drl den "trevliga" polisen vägrade diskutera saken, teknikern la in lite ny mjukvara o nollade en felkod om ljusautomatik ur funktion, men de trodde inte VOLVO vill betala böterna, är det lönt o överklaga eller skall man bara betala o se glad ut? :(
800serien skrev:
börne skrev:Kört pärlan riktigt jävla hårt... hela 37km/h på en 30 sträcka, det kostade 2000kr :evil:
Är de så petiga nu för tiden? 7 km/h för mycket. :o Men 30-vägar bedömer de väl extra hårt på och visst kan man förstå det. Men surt ändå, bara bita i äpplet.
Känns som sagt "löjligt" när man kör så pass sakta att få en bot på 2000kr men just 30 är dom nog rätt hårda med.

Kändes faktiskt inte lika jobbigt att betala när jag hade 26 & 24 över på en vecka sommaren 2003. Då kändes det mer som att man hade gjort fel :wink:
börne skrev:
800serien skrev:
Känns som sagt "löjligt" när man kör så pass sakta att få en bot på 2000kr men just 30 är dom nog rätt hårda med.

Kändes faktiskt inte lika jobbigt att betala när jag hade 26 & 24 över på en vecka sommaren 2003. Då kändes det mer som att man hade gjort fel :wink:
Procentuellt blir det ju ganska mycket...
  • 1
  • 448
  • 449
  • 450
  • 451
  • 452
  • 1912

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]