Moderator: Moderatorer

Tankat. Snittförbrukning: 0,74 l/mil. Fick i 62,4 liter. Tanken rymmer 60 liter. Tycker det är märkligt med tanke på att färddatorn visade att det fanns bränsle kvar för 11 mil. Efter tankningen visade färddatorn att bränslet skulle räcka i 98 mil.

/Håkan
Användarvisningsbild
av joel80
Din bil/färddator tror du har en 70l tank! :D
Jag fick mjukvaran till drivlinan uppdaterad. I my14/15 awd aut xc70 6 stegade låda så finns ett toleransfel som gör att vissa växlar ibland "dunkar" i. Uppdateringen mjukade upp körningen avsevärt :)
joel80 skrev:Din bil/färddator tror du har en 70l tank! :D
Ja, man börjar nästan undra om det är så. :lol: Än märkligare var att tankmätarnålen var mitt på det röda fältet och varningslampan för låg nivå hade inte börjat lysa.

/Håkan
Användarvisningsbild
av xerent
Duktigt om du lyckades få ner 62 liter i en 60-liters tank. Säger väl sig självt att du inte har en 60-literstank. Men du kanske fick soppatorsk 3 mil innan du rullade in på macken? :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har fått i drygt 72l i min V70 med 70-literstank. Men då hade det stått --- till tom tank i ett par mil. :D
Det finns alltid lite reserv...
Användarvisningsbild
av börne
Rengjort inne i dörrkarmar osv... kom på att jag varit slarvig där så det var riktigt skitigt... :oops: Men nu är det rengjort & vaxat.

Så här ska det ju se ut :D

Bild

Sen när det va gjort var det ju lika bra att bättra på övriga vaxet också, snabbt gjort att lägga ett lager med Meguiars Ultimate Liquid Wax då det inte gör nåt att man står ute i solen.
börne skrev:Rengjort inne i dörrkarmar osv... kom på att jag varit slarvig där så det var riktigt skitigt... :oops: Men nu är det rengjort & vaxat.

Så här ska det ju se ut :D

Bild

Sen när det va gjort var det ju lika bra att bättra på övriga vaxet också, snabbt gjort att lägga ett lager med Meguiars Ultimate Liquid Wax då det inte gör nåt att man står ute i solen.
Läckert!
Såg att en lite röd lampa slutat göra sitt jobb idag. Bytte den & passade även på att ta det stoooora tvättprogrammet på biltvätten. Nu är bilen ren & fin inför långresan! (D) vol:-)
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 1912
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90