Moderator: Moderatorer

joel80: Vart fick du tag på tygmattorna till din V70? Såg att BSR har tyg till min S60-06 men då är det en stor logga BSR vilket inte blir så jätte snyggt,

Volvon fick idag en ny Wunderbaum -Persika
simonhalmstad skrev:Snyggt :-)-) Hur mycket tycker du det påverkar förbrukningen? För mig märks det inte så stor skillnad på landsväg, men markant i stadskörning med mycket start stop vid rödljus.
Jag kör mest motorväg...
Jag upplever en ökning på 10-15% på färddatorn.
Med vinterdäck ligger bästa tanken jag lyckats med på 5.6l/100km. Ett par på 5,7 och 5,8 också.
Då måste man tänka på att jag kört dieselvärmaren på mornarna under vintern vilket drivit upp förbrukningen.

På sommaren ligger bästa tanken på 5,8l/100km.. så det är rätt lika, men jag har då alltså inte kört värmaren något och färddatorn visar generellt mindre fel under sommaren än vintern.

Mina "vanliga" pendlingsresor blir det kännbar skillnad med sommardäcken. Det är betydligt svårare att köra under 5.0 enligt färddatorn med sommardäcken än med vinterdäcken. Bästa resorna Gävle-Stockholm på färddatorn visar 4.4l/100km med sommardäck, och med vinterdäcken har jag med rejäl snålkörning kommit ner till 4,7l/100km.

Vid stadstrafik bör skillnaden bli ännu större, men då jag inte har några "standardresor" i stad eller har kört hela tankar med stadskörning blir det svårare att jämföra. Eftersom däcken är bredare blir det större rullmotstånd, men det borde även bli större luftmotstånd, så därav skillnaden även i motorvägsfart (där rullmotståndet har väldigt liten påverkan i jämförelse med luftmotståndet.)

Och ja, det var biltemas. :)
Inte riktigt millimeterprecision på hålen för "plupparna" i golvet, men det gick med lite vilja.
Brainy skrev:Biltema :)
tänkte ni skämtade :o

Satans då blir det att investera ett par sådana då.

Svänger förbi där imorgon, men blir nog inte tygmattor imorgon det får väntas lite.

Blir detta imorgon till S60 tror jag.

Starkare backlampor
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ED-421961/
Och
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... are-34160/

Då min Original skyltthållare börjar flagna och tappa färg.

Ska dock kolla på tygmattorna där,

Vet någon hur dem är och tvätta sådana mattor? Tänkte dras in en del grus och jord på sommarn när man studsar ut från Traktorn, lastbilen m.m så dras det in i personbilen. och efter blöta fisketurer..

Kanske gummi är mer lämpat för sådana som mig..
Det är så pass billigt att även om dom skulle bli konstiga efter en tvätt (Jag spolar dem med högtryckstvätten i höst (eller tidigare om det blir för skitigt...) så är det värt att prova.

Dom har någon slags "plastaktig" baksida. Var någon annan på forumet som testade att hälla ett glas vatten på den.. det tog sig inte igenom innan han stampade på mattan, och då i rätt liten skala.
joel80 skrev:Det är så pass billigt att även om dom skulle bli konstiga efter en tvätt (Jag spolar dem med högtryckstvätten i höst (eller tidigare om det blir för skitigt...) så är det värt att prova.

Dom har någon slags "plastaktig" baksida. Var någon annan på forumet som testade att hälla ett glas vatten på den.. det tog sig inte igenom innan han stampade på mattan, och då i rätt liten skala.
Joo egentligen sen om man håller efter och dammar av dem och tar bort det värsta så blir det inte så farligt

Och 249:- var ju hur billigt som helst blir nog ett par imorgon då :D
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 1912
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?